„Agresivní a nebezpečnou jízdou ohrožoval řidiče na dálnici D1 a nakonec způsobil dopravní nehodu,“ popsala ve čtvrtek jeho provinění Soňa Budská z ředitelství středočeské policie. Podle výsledků vyšetřování při jízdě směrem na Brno kousek za Prahou svým rozměrným vozem doslova zaútočil na jiné řidiče. Nejméně dvakrát! Na motoristy, kteří v obou případech jeli levým „rychlým“ pruhem, se podle zjištění policistů lepil zezadu, pak je shodně objel zprava, myškou se zařadil těsně před jejich auta a začal prudce brzdit.

Zatímco před 20. dálničním kilometrem za ním řidička fordu stačila zastavit – ano, skutečně v levém pruhu dálnice musela zůstat stát, aby zabránila kolizi – o deset kilometrů dále se jinému řidiči svůj mercedes ubrzdit nepodařilo. Výsledkem se stal střet a poničený mercedes; škodu na něm policisté vyčíslili na 200 tisíc korun.

Vinu odmítá

Řidič, kterého policisté označili jako viníka a média mu přisoudila označení pirát, ale odmítá, že by snad chtěl „trestat“ jiné motoristy za „zdržování“ v nejrychlejším pruhu dálnice, jak by se z popisu události mohlo zdát. Podle jeho tvrzení šlo o běžnou nehodu – přičemž on sám na jejím způsobení nenese vinu. Vyplývá to z jeho pondělního vyjádření na obrazovce televize Prima, která odhalila totožnost obviněného. Aleš T. který pracuje jako manažer developerské firmy, vidí chybu na straně řidiče, který zezadu narazil do jeho vozu: nestačil dobrzdit. Svoji vlastní jízdu (mířil prý za matkou do nemocnice) nevnímá jako agresivní nebo nepřiměřeně rychlou.

Dopravní situaci předcházející nehodě, která jen šťastnou shodou okolností neskončila zraněním či snad ještě vážnější tragédií, vidí jinak nežli dopraváci z mirošovického dálničního oddělení i vyšetřovatelé středočeské kriminálky. „Dobržďoval jsem za vozidlem, které jsem dojížděl,“ vysvětlil svůj manévr s tím, že problém byl v tom, že nezabrzdil řidič auta za jeho zádí. Okamžiky před nehodou navíc popisuje jinak než policejní verze. Tvrdí, že jel v levém pruhu, zatímco mercedes, který do něj později vrazil, jel vpravo od něj. A s jeho řidičem prý na sebe navzájem ukazovali vulgární gesta….

Policii kritizuje

Aleš T. se netají přesvědčením, že jestliže jedno auto zezadu narazí do jiného, je vina na straně toho, kdo má nabouraný předek. O to více byl podle vlastního vyjádření rozčarován, když s ním policisté při vyšetřování havárie jednali jako s viníkem. Vyjádřil také názor, že „humbuk“ kolem nehody, jejímž účastníkem se stal, odstartoval pohled policistů na registrační značku jeho vozu. Ta končí snadno zapamatovatelným čtyřčíslím: 22 22.

Výhrady má Aleš T. také vůči chování policistů vůči jeho sekretářce, která v případu figuruje jako svědkyně. Seděla totiž v autě společně s ním. Tvrdí, že policisté na ženu vyvíjeli tlak, až se zhroutila – a navíc mu později řekla, že jí kriminalisté při sepisování protokolu vkládali do úst věty, které neřekla.

Roky vězení

Pro obviněného řidiče, který skončil v policejní cele, požadovali policisté vazbu. Z rozhodnutí státního zástupce ale byl propuštěn a je stíhán na svobodě. O jeho vině by měl rozhodovat Krajský soud v Praze – zřejmě se tak ale nestane dřív než na několik měsíců. Pokud by vina byla prokázána a trestní senát by dal za pravdu závěrům policejních vyšetřovatelů, hrozil by obviněnému pobyt ve vězení od pěti do dvanácti let.

Čtěte více:Dálniční pirát útočil na dálnici D1 na 'zdržující' řidiče