VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zlodějů benzinu je čím dál víc. Natankují a bez placení ujedou

Mladoboleslavsko - Natankovat a ujet. Přesně tohle heslo razí „nájezdníci", jak se jim začalo říkat, kteří přijedou 
k čerpací stanici, natankují 
a bez zaplacení odjedou. Tohle sice není žádná novinka, jen se to v současné době děje čím dál častěji.

20.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Jan Vraný

Těžkou hlavu z toho mají majitelé čerpacích stanic a jejich zaměstnanci, právníci 
a v neposlední řadě i policisté. Mladoboleslavsko není výjimkou.

„Policisté se s újezdy od čerpacích stanic setkávají několikrát do měsíce, a to na území celého okresu.  Při pátrání po pachatelích nám výrazně pomáhají kamerové záznamy a jejich zveřejnění prostřednictvím médií," vyjádřil se k „nájezdníkům" David Schön, mluvčí policie ČR v Mladé Boleslavi.

To ale platí pouze v případě, že kamerový záznam je skutečně kvalitní a lze na něm rozpoznat tváře zlodějů. Pak je velmi pravděpodobné, že pachatel bude dopaden.

„Velmi často se pachatelé dopouští újezdů i opakovaně, pouze třeba mění vozidla nebo registrační značky. Tyto případy řešíme jako trestný čin krádeže, kde pachateli hrozí vězení v délce až dvou let. Jednorázové újezdy jsou většinou přestupky, a takto zjištěné pachatele oznamujeme správnímu orgánu," uvedl Schön.

Srážka ze mzdy

Když ale kamerový systém  kvalitní není, nebo úplně chybí, nastává problém, na který mnohdy doplácejí zaměstnanci čerpaček, kteří za to vůbec nemohou. „Ptali jsme se i u dalších čerpaček, a mnohde jim šéf takovou krádež blbečka, musím to tak říct, strhne. Nám zatím ne, ale řekli nám, že záleží, jak často se to bude opakovat," řekla Lenka z čerpací stanice na Boleslavsku, která si nepřála zveřejnit celé jméno.

Důvod je jasný, bojí se o práci. My jsme ale zjistili, že pokud existuje záznam z kamer, kde je vidět, že někdo ujel bez placení, tak by na zaměstnanci neměl zaměstnavatel požadovat úhradu schodku, protože by nemělo jít o jeho odpovědnost. Tak to vidí naši právníci.

Někteří zaměstnavatelé peníze svým podřízeným strhávají, na jiných benzinkách ne. Ačkoliv se podle policistů podobné případy dějí téměř všude, nechce být čerpací stanice medializována.

Boleslavský deník jich oslovil několik, ale žádná se k tomuto problému nechtěla vyjádřit oficiálně. Nájezdníci tak sice plení čerpací stanice, ale žádná nechce být se zloději pohonných hmot spojována.

Začarovaný kruh

A jak už bylo řečeno, právníci tvrdí, že právo je na straně zaměstnanců. Ti se ale bránit nechtějí, protože se bojí o práci. Začarovaný kruh, který nelze rozetnout? Někde už řešení našli.

„U nás se nejdříve platí a pak tankuje. Někde zase mají stojany, které si řidiči obslouží sami. Jsem rád, že náš zaměstnavatel to takhle vyřešil a nechce peníze po nás. Kdyby to tak nebylo, uvažoval bych o odchodu a hledal si jinou práci," uvedl Václav T., pracovník čerpačky na Boleslavsku, který si nepřál uvést celé jméno, ale redakce jeho identitu zná.

Co ale vlastně žene „nájezdníky" na čerpací stanice? „Aktuální cena benzínu a nafty nevede až k tak radikálnímu zvýšení počtu újezdu, spíš se začínají objevovat případy odcizení pohonných hmot ze zaparkovaných vozidel. V poslední době kriminalisté objasnili sérii krádeží benzínu z osobních aut na Bělsku, při nichž způsobila dvojice pachatelů škodu za více než třicet tisíc korun," uvedl policejní mluvčí.

Nápady řidičů

A jak tedy situaci řešit? Zmíněný začarovaný kruh by mohli rozplést řidiči, jejichž nápady by třeba mohly majitele čerpacích stanic motivovat.

Tomáš Bajer, programátor, Mladá Boleslav: Navrhl bych stejné řešení, jaké funguje v USA, řidič přijede, nastaví nebo sdělí obsluze, za kolik bude tankovat, zaplatí a stojan mu nic víc nedá.

Zuzána Doležalová, manažerka, Praha: Myslím, že by to šlo velmi jednoduše a nestálo by to žádné peníze navíc - řidič přijede, zaplatí tolik, za kolik chce čerpat, natankuje a jede dál.

Josef Egert, student, Kolomuty: Byl bych pro optické závory pro každé tankovací místo, které se otevřou až po zaplacení dané částky. Princip je stejný jako na placeném parkovišti. 

Autor: Petra Kuldová

20.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Alexandr Kliment.

Zemřel spisovatel a publicista Alexandr Kliment, signatář Charty

Automaty. Ilustrační foto.

Pražská vyhláška regulující hazard by mohla být opravena

AKTUALIZOVÁNO

Pražská ODS chce odvolat radní Plamínkovou a náměstkyni Kolínskou

Praha - Pražská opoziční ODS na čtvrtečním mimořádném jednání pražských zastupitelů navrhne odvolat radní Janu Plamínkovou (Trojkoalice/STAN) a primátorčinu náměstkyni Petru Kolínskou (Trojkoalice/SZ). ČTK to sdělila předsedkyně klubu ODS Alexandra Udženija. Zda na hlasování o odvolávání dojde, není jasné. Zastupitelé musejí nejdříve schválit program. Pokud jej neodsouhlasí, jednání bude ukončeno. V Praze vládne ANO, ČSSD a Trojkoalice (SZ, STAN a KDU-ČSL).

Spejbl, Hurvínek a Mánička nemají "maminku". Zemřela loutkoherečka Štáchová

Ve věku 72 let zemřela v noci na dnešek loutkoherečka, scenáristka, režisérka, dabérka, interpretka Máničky a Bábinky a od roku 1996 ředitelka Divadla Spejbla a Hurvínka Helena Štáchová. Zemřela doma, uprostřed své rodiny. Oznámila to její dcera Denisa Kirschnerová.

Na sněmu Akademie věd se řešila i kandidatura Drahoše na Hrad

Praha - Možná kandidatura končícího předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše na prezidenta byla jedním z důležitých témat posledního sněmu akademie před Drahošovým koncem ve funkci. Sněm dnes v Praze jeho nástupkyni Evě Zažímalové vybral novou akademickou i vědeckou radu a zhodnotil výsledky vědecké práce a hospodaření. Politici ocenili Drahošovo osmileté působení v čele akademie, předseda Senátu Milan Štěch (ČSSD) uvedl, že by ho Česko mělo využít v nějaké funkci. Drahoš poté řekl, že o kandidatuře na hlavu státu seriózně uvažuje, definitivně se ale ještě nerozhodl.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik chce po správci reklam na svém majetku sto milionů

Praha – Podivné, neprůhledné, nevýhodné a nepochopitelné. Tak kritici dlouhodobě označují smlouvy pražského dopravního podniku se společností Rencar týkající se provozování reklamních ploch na majetku dopravního podniku. Hodně podobná slova nyní používá i vedení dopravního podniku – a také primátorka Adriana Krmášová (ANO). A nezůstane jen u slov. Následovat bude výzva, aby společnost uhradila více než 104 miliony korun kvůli údajnému bezdůvodnému obohacení užíváním majetku dopravního podniku v roce 2013.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies