Situaci podle radního Zdeňka Vocáska blokuje chybějící smlouva mezi Ředitelstvím vodních cest (ŘVC) 
a Povodím Labe. V zásadě jde 
o to, že přístaviště s upoutaným molem bude mít ve správě ŘVC, ovšem upoutané bude na nábřežní hraně na pozemcích patřících Povodí Labe.

Situace by se měla vyřešit během prvního čtvrtletí. „Dle posledních informací, které máme k dispozici, Ředitelství vodních cest řeší s Povodím Labe konečné znění smlouvy na umístění stavby přístaviště na pozemcích Povodí Labe, kde dříve nedošlo ke společné shodě vzhledem k interním směrnicím dvou resortů. A to ministerstva dopravy a ministerstva zemědělství," vysvětlil radní Zdeněk Vocásek.

Pod ministerstvo dopravy spadá ŘVC, pod ministerstvo zemědělství Povodí Labe. Forma této smlouvy se týká nejen Nymburka, ale také dalších plánovaných přístavišť na středním toku Labe od Osečku přes Poděbrady po Starou Boleslav.

Podnět 
k urychlení realizace

Zástupci nymburské radnice oslovili hejtmana Miloše Peteru, který se v minulosti 
o výstavbu přístaviště u Vesláku osobně zasazoval, aby pomohl vzniklý problém řešit. „Na základě našeho podnětu 
k urychlení realizace také Středočeský kraj hledá řešení, aby smlouva o umístění stavy byla uzavřena co nejdříve, a již připravená projektová dokumentace včetně vyjádření dotčených orgánů na realizaci byla předložena k stavebnímu řízení," doplnil Vocásek.

Podle jeho slov není problém ve financování akce, jak se také nesly některé hlasy. „Finanční prostředky na zhotovení díla jsou k dispozici pro rok 2016 - 2017 v rozpočtu Ředitelství vodních cest," uvedl nymburský radní.

Jaký je další předpokládaný scénář? V Nymburce věří, že se klíčovou dohodu mezi oběma stranami podaří uzavřít ještě v prvním čtvrtletí letošního roku. „Při uzavření smlouvy v prvním čtvrtletí předpokládáme po pravomocném stavebním povolení vyhlášení výzvy na zhotovitele 
v květnu - červnu 2016 s reálným termínem zahájení stavby od konce září 2016," plánuje Zdeněk Vocásek.

Kotviště v každém přístavišti

Obdobný vývoj se dá předpokládat také v Poděbradech, kde se už v minulosti zastupitelé vyjádřili pro uskutečnění projektu s tím, že si nechají předložit další podrobnosti.

Podle mluvčího ŘVC Jana Bukovského by v každém přístavišti měla vzniknout kotviště nejen pro lodě hotelového typu, ale také pro výletní a vyhlídkové lodě. „V každém městě vznikne přístav pro 10 až 16 malých rekreačních lodí," řekl Jan Bukovský.

Nymburk je jedním z míst, kde by měl vyrůst větší typ přístaviště. Tedy pro osobní lodě i rekreační plavidla. „Na každém přístavišti bude možnost napojení lodí na elektrickou energii, například při stání přes noc, zbavit se komunálního odpadu, někde i doplnění vody. Všechna přístaviště budou veřejná, tudíž pro všechny návštěvníky, a stání bude povoleno maximálně 48 hodin. Doplnění paliva řešíme souběžně, ale v této etapě zatím k dispozici nebude," řekl Bukovský.

Náklady na jedno přístaviště: 15 až 20 milionů korunNáklady na výstavbu přístavišť se budou všude pohybovat mezi 15 až 20 miliony korun. Vodní stavby financuje ŘVC, města základní infrastrukturu mimo řeku a následnou péči o objekty. Nová přístaviště by měla ve středočeských městech podpořit a kultivovat vodní turistiku podle vzoru Baťova kanálu na Moravě. Mají také zvýšit návštěvnost měst a podpořit místní podnikatele.