„Řidič nás vysadil uprostřed kopce a já se za 15 korun prošel. A vy budete zdražovat, jo?" opřel se do rozhodnutí boleslavských zastupitelů, kteří na posledním zasedání rozhodli o zvýšení jízdného. Jízdenky jsou o korunu dražší od 11. dubna.

Na vině byl ucpaný naftový filtr, kvůli kterému vůz ztratil výkon. Skutečnost, že k závadám spojeným s kvalitou paliva v poslední době dochází, se vyjádřil i jednatel dopravního podniku Marek Džuvarovský.

„Zásadním problémem jsou motory s common rail (systém přívodu paliva pod vysokým tlakem, pozn. red.), které jsou velmi citlivé na obsah biologických složek v naftě. Tento problém by měla vyřešit nafta bez biosložky, kterou dodává státní podnik Čepro. S tímto problémem se v poslední době setkávají i jiní provozovatelé dopravy, kteří používají motory s normou Euro 6," potvrdil jednatel.

Průměrné stáří autobusů zajišťujících v Mladé Boleslavi městskou hromadnou dopravu je v současnosti zhruba deset let, životnost strojů se přitom pohybuje kolem 15 let. Po uplynutí této doby už vozy obvykle neprojdou stanicí technické kontroly, následně jsou z nich vypreparovány náhradní díly, například agregáty použitelné v dalších vozech stejné značky, a končí na vrakovišti.

Jedenadvacet nových strojů

Starší vozy Škoda 21 AB, které nahradily současné Mercedesy, tak svou cestu zakončily právě na vrakovišti, a to celé. S obměnou značné části vozového parku dopravního podniku v příštích letech počítá akční plán města.

„V tuto chvíli se počítá s autobusy o délce dvanáct metrů, jelikož pro menší autobusy nemáme vhodné využití zejména v době dopravní špičky, kdy svou kapacitou nesplňují efekt," vysvětlil Džuvarovský. Konkrétně by mělo jít o jedenadvacet nových strojů.

Město hodlá do obnovy vozového parku investovat mezi lety 2017 a 2021, značku, a i konkrétní cenu však určí až výběrové řízení. Magistrát bude projekt financovat s pomocí fondů Evropské unie, výše dotace je dle posledních informací 85 procent.

Dopravní podnik konstatuje, že v případě závady či nehody, která si vyžádá přítomnost policie a jejíž řešení tedy nějakou chvíli potrvá, je okamžitě vyrozuměn dispečer a vysílá na místo náhradní vůz s řidičem, jenž má pohotovost.

Čtěte také: Žluté autobusy zavedou nové linky z Prahy do Trutnova i Lyonu