VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Veterány pokořily rozpálený kopec z Knovíze do Brandýsku-Olšan

Knovíz /FOTOGALERIE/ - Úmorné vedro rozpálilo v sobotu diváky i účastníky závodu historických vozidel do vrchu Knovíz - Olšany na Kladensku. Včetně jejich naleštěných automobilů a motocyklů. Pořadatelem osmadvacátého ročníku soutěže byl tradičně Orion klub Slaný, duší celé akce je ředitel závodu Václav Bečvář.

27.6.2016
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Závody veteránů do vrchu Knovíz - Olšany 2016.Foto: Břetislav Kostka

„Samotný závod se jede na trati z Knovíze do Brandýsku, do části Olšany. Trať je tři kilometry a dvě stě metrů dlouhá a jedou se dvě jízdy. Naše ročníky navazují na tradici propagačního závodu, který poprvé v roce 1924 uspořádala slánská firma Vilém Michl pouze pro svou značku motocyklů Orion," prozradil Václav Bečvář.

V dalších letech byl závod rozšířen také o automobily. Zajímavostí je, že v roce 1926 zde startovali i Eliška a Čeněk Junkovi ve vozech Bugatti. Závodníků se tentokrát sešlo kolem sto dvaceti. „Za zmínku stojí prvorepubliková auta. Všechny značky ani neznám. Jako každý rok budu připomínat, že nejde o rekordy v rychlosti, každý musí být na trati rozumný," řekl Václav Bečvář.

Jako každý rok, tak i letos ředitel osedlal se svým synem Václavem anglický stroj BSA se sajdkárou. Vyroben byl roku 1968 s má obsah 720 kubických centimetrů. 

Nejstarší autoveterán

Středem pozornosti byl nejstarší autoveterán Františka Škuthana, světle modrý Buick z roku 1916 na loukoťových kolech, koupený v Americe. Je majitelem i dalšího krasavce - Chevroletu z roku 1925. Jak řekl, v Knovízi byl posedmé a o dalším přírůstku do garáže neuvažuje. Přeci jenom to stojí prý stojí moc peněz.

Václav Slovák z Kladna zase pečoval o žlutočervený motocykl Böhmerland z roku 1925. Hloučky zvědavců se tvořily okolo bílé tatry z roku 1932 Jaroslava Šimka.

„Nevynechal jsem ani jeden ročník. Tatra má obsah 1155 kubických centimetrů a osmnáct koní. Je to nezvyk, volant je vpravo, řadí se levou rukou. Knovíz je můj nejoblíbenější závod. Mockrát jsem zde vyhrál. Kdybych na to měl, chtěl bych Tatru 75. Tady jsem jezdil s Minorem, motorkou i felicií," řekl Jaroslav Šimek a dodal: „Jak Angličané říkají, kdyby byl jeden den hezký v roce, stojí za to mít kabriolet."

Čtěte také: Jízda Kokořínskem lákala na pěknou trasu a zajímavé soutěžní

Břetislav Kostka

Autor: Redakce

Místo události:
27.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Indický film vznikal v Praze
DOTYK.CZ

Praha různýma očima - jako dějiště bollywoodského snímku i v díle ruského poety

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) příští týden absolvuje další dvě bilanční schůzky s ministry, při kterých v závěru volebního období rekapituluje splněné a nesplněné části vládního programového prohlášení. V pondělí bude jednat s ministrem pro lidská práva a legislativu Janem Chvojkou (ČSSD), v úterý s ministryní pro místní rozvoj Karlou Šlechtovou (za ANO). Sdělil to dnes tiskový odbor Úřadu vlády.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Praha - Opravny a opravárny zažívají velký návrat. Recyklace odpadů se stala pro lidi přirozeností, nyní začínají přemýšlet, jak množství odpadu minimalizovat. Vyhledáním opraváře šetří nejen přírodu, ale někdy i peníze. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení