Všichni tři se shodují, že nominace, jež je skutečně aktivitou samotných žáků, je překvapila.
Aleš Crha
„Byl jsem velmi překvapen, je to opravdu milé, v žádném případě jsem to nečekal. Žáci mi udělali velikou radost," přiznal Aleš Crha, který učí češtinu a angličtinu. Tento rok je novým třídním učitelem 5. A. „Je hodný, neřve a vše bere s klidem," říkají jeho žáci.
„Je vysoký a naše paní učitelka na matematiku si stěžuje, že židle je vždy nastavená nízko," přidávají vtipnou perličku. „V únoru jedeme na lyžák. Prožijeme s ním krásné chvíle. Bude to tam bezvadné," těší se žáci, kteří s ním podle svých slov prožili zajímavé seznamování. Aleš Crha si s každým sedl do lavice, poměrně potichu s ním v osobním rozhovoru pohovořil, částečně anglicky.
Naděžda Radechovská
Také Naděždu Radechovskou nominace od dětí moc potěšila. „Ale účast v oblastním kole moc ne," směje se. „Já zkrátka na podobné veřejné akce moc nejsem. Ale nechtěla jsem zklamat děti. Kdyby to nebyl návrh od nich, asi bych do toho nešla," přiznala. Nicméně její žáci ji charakterizují jako aktivní typ člověka.
„Je milá a veselá, ale i přísná. Člověk se jí může svěřit se vším, co ho trápí, a ona mu vždy nějakým způsobem pomůže a vyslechne ho. Ke všem žákům vždy byla a je spravedlivá. Máme ji všichni strašně rádi a jsme rádi, že jsme ji mohli mít pět let za třídní učitelku," dodali žáci, kteří toho podle svých slov s paní učitelkou prožili a zažili moc.
„Ale nejradši vzpomínáme na spaní ve škole nebo na spaní u paní učitelky doma. Bylo to v páté třídě na konci roku. Měli jsme sraz na večer u ní před domem. Přinesli jsme si spacáky a spali jsme ve stanech na její zahradě. Jelikož v noci pršelo, tak nám stany promokly, takže jsme se celá třída nastěhovali k paní učitelce do obýváku. Ustlali jsme si na zemi, ráno nám paní učitelka udělala snídani a jeli jsme domů. Moc jsme si to užili a myslím, že tohle neumožní ani nepovolí jen tak nějaká učitelka, takže to byl vážně zážitek," popsaly děti.
Markéta Špoková
Nominace byla překvapením i pro Markétu Špokovou. „Nevěděla jsem, že studenti něco takového připravují. Nakonec jsem ale měla docela radost, je to pro mě signál, že moje práce působí alespoň na část žáků pozitivně. Snad je v budoucnu nezklamu," dodala.
Vyučuje český jazyk a hudební výchovu. „I když zná odpověď skoro na každou otázku, dává přednost možnosti, abychom si odpověď vyhledali sami, a potom ji můžeme říct celé třídě. Potrpí si na to, abychom mluvili spisovně, a když tak neučiníme, dělá, že to neslyšela a dá nám možnost se opravit. Když ale i potom mluvíme nespisovně, tváří se na nás legračně (občas přísně). Hodiny s paní profesorkou bereme spíše jako zábavné díky výkladu a přístupu profesorky. Na to, jak je naše paní profesorka mladá, je velmi chytrá a o světě toho ví nejspíš hodně," popsali studenti.
„V hodinách se vždy zasmějeme, protože si rozumíme, nejspíš proto, že nemluví moc archaicky a vyzná se v dnešních moderních slovech. Vždy je ochotná nám pomoci jak s českým jazykem, tak i s hudební výchovou, a taky pro nás dělá hodně věcí navíc. Například se můžeme dohodnout na písničce, co bychom chtěli zpívat, a ona nám do příští hodiny sežene a vytiskne noty i text. Testy z českého jazyka od paní profesorky mají zajímavou formu, a to takovou, že si zadání vymýšlíme v podstatě sami, protože vždy musíme napsat osm vět, ve kterých se musí nacházet určité mluvnické prvky, které jsme se zrovna naučili," uvedli další příklad.
Studenti vzpomínají na první hodinu s Markétou Špokovou. „Když zazvonilo, otevřely se dveře, vešla mladá slečna, spíše studentka. Ukázalo se, že je to naše paní profesorka. Už jsme si na gymnáziu zvykli, že nám ostatní profesoři vykají, ale paní profesorka Špoková nám ještě navíc říkala: „kolego/kolegyně"! Byli jsme překvapeni, že osoba starší maximálně o 12 let nám říká kolegové," popsali žáci.
„Postupem času nám „kolego" přestala říkat a jednoho dne přišla na hodinu a celá červená ve tváři se nás zeptala, jestli nám může tykat a říkat jménem. Všichni jsme samozřejmě souhlasili, šťastně kývali hlavami a smáli jsme se. Od té doby si nás všechny pamatuje a oslovuje nás tak, jak jsme zvyklí," shodli se žáci, kteří svou vyučující nominovali do soutěže Zlatý Ámos.