VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Očekávaný kolaps autobusů ráno nenastal. Problémy přišly odpoledne

Střední Čechy – Až nečekaně hladce jezdily v pondělí ráno autobusy v regionu západně od Prahy. Příjemným překvapením se stalo, že dodržovaly jízdní řády. Přijely všechny – a na čas. Po kolapsu z minulého týdne, kdy kvůli nedostatku řidičů ČSAD MHD Kladno řada spojů vůbec nevyjela, a to od poslední srpnové soboty až do první zářijové neděle, bylo možno očekávat leccos – zvlášť když ani nedělní vývoj nenasvědčoval tomu, že se situace lepší.

4.9.2017 AKTUALIZOVÁNO 4.9.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Kladenská doprava v systému PID. Ilustrační foto. Foto: Facebook Pražská integrovaná doprava

Byla proto připravena mimořádné opatření, aby v případě, že na své trasy nevyjedou autobusy kladenského ČSAD, jiní dopravci pomohli alespoň se zajištěním spojení do Prahy. V pohotovosti byla i řada dispečerů a informátorů, aby dění mohli koordinovat přímo v trénu. Spustit připravený krizový scénář ale nebylo zapotřebí.

Doporučení: jistotou je vlak

Středočeské hejtmanství, které veřejnou dopravu objednává, také již v neděli cestujícím doporučovalo, aby při prvním dnu školního roku, který pro zařazení Kladenska a Slánska do režimu Pražské integrované dopravy měl představovat test zvládání zátěže i bez problémů s nedostatkem personálu, každý, kdo má tu možnost, raději cestovali do Prahy vlakem.
„Uděláme všechno, co je v našich silách,“ řekl Deníku již v pátek šéf kladenského ČSAD Ludomír Landa s tím, že firma společně s mateřskou společností Arriva přijala řadu organizačních opatření, jednala o výpomoci i s jinými dopravci a očekává nástup nových řidičů. Přesto pondělí ukázalo, že to nestačí. Problémy jsou příliš vážné. 

Problémy přišly odpoledne

Tomu, že se přijatá opatření v pondělí ráno i dopoledne plnila účel, nasvědčovaly nejenom poznatky ze zastávek. Slibně vypadal i přehled mimořádností na webových stránkách Pražské integrované dopravy (informace o případných výpadcích pro spoje zařazené do jejího systému lze najít na www.pid.cz; o linkách Středočeské integrované dopravy informují stránky dopravce na www.csadkladno.cz). Zatímco v minulých dnech přehled mimořádností denně uváděl desítky spojů, které nevyjely kvůli chybějícím řidičům, v pondělí ráno byla zveřejněna informace jediná: kvůli nedostatku řidičů bude až do soboty na území hlavního města zkrácena berounská linka číslo 380: mezi Zličínem a Vypichem či Kukulovou, kde cestující mohou bez dalšího placení přestoupit na spoje pražské linky 180. Kvůli chybějícímu řidiči pak nevyjela místní kladenská linka číslo 603.
Napjaté očekávání, zda se situace nezhorší, panovalo až do odpoledne. Záznamy o autobusech, které nevyjely kvůli chybějícím řidičům, se sice objevily – na rozdíl od uplynulého týdne se však jednalo o jednotlivé spoje a nikoli o desítky. Kvůli chybějícímu řidiči nevyjely na trasu linek 316 a 356 (Praha, Bořislavka–Statečnice/Holubice) a na lince 306 Praha–Hostivice. Maléry na linkách 322 mezi Prahou a Kladnem a 624 v okolí Kladna se podařilo zmírnit využitím subdodávky jiného dopravce. Vpodvečer pak Ropid doplnil informaci, že na linku 323 nevyjel autobus mířící z Kladna na pražský Zličín a zpět – přičemž vysvětlení zveřejněné na webu dává tušit jistou míru napětí: důvodem je nedostatek řidičů společnosti ČSAD MHD Kladno, nevysílající GPS a nekomunikativnost dispečinku dopravce.

ČSAD končí na dvou linkách

Nastávají navíc další komplikace. Krajský úřad odpoledne informoval, že se společnost ČSAD MHD Kladno vzdává dvou linek. Natrvalo; středočeskému krajskému úřadu i pražskému magistrátu oznámila ukončení provozu a vrátila licence. Od čtvrtka by tak měli jezdit jiní dopravci na trasách Praha, Nádraží Veleslavín–Koleč (323) a Kladno–Kralupy nad Vltavou (620); dohromady to obnáší osm desítek spojů. Organizace Integrované doprava Středočeského kraje (IDSK) i pražský Ropid společně s odborem dopravy krajského úřadu intenzivně jednají s dopravci. V pondělí to uvedl zástupce ředitele IDSK pro dopravu Martin Jareš. „Na ČSAD MHD Kladno se nedá spolehnout. Proto obvoláváme ostatní dopravce a snažíme se na čtvrtek zajistit autobusy,“ konstatoval s tím, že během pondělka bylo osloveno pět dopravců, kteří slíbili pomoc a prověřují své provozní možnosti. 
Nadále zůstává v záloze krizový plán se zapojením dalších autobusových firem, který byl připraven pro pondělní ráno.

Autor: Milan Holakovský

4.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Houbařská sezóna začala hlavně díky vydatným dešťům
20

Boj o houby: Pražané se chlubí svými úlovky a nabízí je za odvoz

Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
AKTUALIZOVÁNO
17

Vláda schválila návrh rozpočtu. Stát bude hospodařit se schodkem 50 miliard

AKTUALIZOVÁNO

Angela Vítězná. Merkelové ale kazí radost zisk krajní pravice

/SLEDOVALI JSME ON-LINE, KONEČNÉ VÝSLEDKY/ Německá kancléřka uspěla i přes výrazný odliv hlasů počtvrté v řadě. Druhá ze stran nynější velké koalice – sociální demokracie – má nejhorší výsledek od války.

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

Nic na světě nepoví o člověku tolik, jako jeho byt. Hned při vstupu do předsíně bezchybně odlišíte pedanta od bohéma. Každý člověk má svůj vkus, každé astrologické znamení své priority.

Nakupování jízdenek bude snadnější. Pomůže nová aplikace Lítačka

Chcete si označit lístek a žádný nemáte? Nerozumíte si s prodejním automatem? Ocitli jste se kdesi uprostřed ničeho na zastávce, kde se jízdenka prostě koupit nedá? Tak to už od příštího roku nebude žádný problém.

Bookmakeři: Volby vyhraje ANO, ovšem 27 procent nezíská

Velkým favoritem říjnových voleb do Poslanecké sněmovny je podle bookmakerů stále hnutí ANO s kurzem 1,1:1 - 1:13:1. Na jeho vítězství jde také zhruba polovina sázek. Zatímco ještě koncem června sázkové kanceláře považovaly za téměř jisté překročení 27 procent (1,45:1), nyní už je podle nich tato varianta velmi nepravděpodobná (až 4,6:1). Vyplývá to z vyjádření sázkových kanceláří, které oslovila média. Za ANO následují ČSSD (8:1 - 9:1) a KSČM (11:1 - 13:1). Celkový objem sázek už přesáhl 30 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení