VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Strany ve středních Čechách sázejí na kontaktní kampaň

Praha – Více komornějších setkání s voliči a méně velkých pódií – tak by se dala ve zkratce charakterizovat kampaň před letošními sněmovními volbami ve středních Čechách. Některé strany ani nepočítají s velkým množstvím billboardů. Cílem je vést kontaktní a úspornou kampaň, a to i díky zapojení dobrovolníků a sympatizantů.

25.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Stulír Drahomír

„Vedeme kontaktní kampaň, diskutujeme s voliči v ulicích," uvedl volební lídr středočeské ČSSD Jan Hamáček. Kampaň s rozpočtem zhruba 2,5 milionu korun doplní plakáty, billboardy a inzerce. Vedle sociálních demokratů si s kampaní pospíšili komunisté, kteří na ni podle šéfa krajské buňky Stanislava Grospiče věnují kolem 600.000 korun. I oni vsadili na přímý kontakt s voliči.

ODS teprve do předvolebního klání o voliče vstupuje, kampaň chce zahájit v pondělí tiskovou konferencí v Praze. Podle šéfa krajského kontrolního výboru Jana Skopečka její součástí budou setkání s voliči a debaty, rozpočet ale bude nižší než v minulosti. „Měla by to být nízkonákladová kampaň, ale na druhou stranu nechceme dělat něco, co by vypadalo nedůstojně," řekl.

Ušetřit se dá i tím, že se vytištění letáků svěří některým členům strany nebo podporovatelům, kteří to udělají zdarma jako sponzorský dar. Podle Skopečka také nelze čekat nějakou masivní billboardovou kampaň. „Jednak na ni nejsou peníze a jednak by to ani nebylo efektivní. Osobní kontakt s lidmi není nahraditelný,"poznamenal.

Pozvěte si svého politika do obýváku

TOP 09 vsadí na takzvanou door-to-door kampaň, spočívající v obcházení potenciálních voličů „ode dveří ke dveřím", či obývákovou kampaň, při níž se kandidáti nechají pozvat k voličům domů a diskutují s nimi o politice. „Mám naplánováno jedno takové setkání v Kostelci. Bude tam asi deset lidí," uvedla šéfka krajské organizace Helena Langšádlová.

Kontaktní kampaň se rozjede 1. října, kdy region začnou objíždět čtyři auta. Náklady na kampaň ve středníchČechách přesáhnou milion korun.

„Neděláme velká pódia s umělci a nerozdáváme párky, ale je to o tom setkávání," uvedla krajská předsedkyně hnutí ANO 2011 Jaroslava Jermanová. Kampaň podle ní běží, ale největší intenzitu lze čekat v říjnu. Na kolik peněz vyjde, chce hnutí zveřejnit na internetu. „Je to postaveno na našich členech a sympatizantech.

Většinou si to platí z vlastních zdrojů, neúčtujeme nikomu nic a nic neproplácíme, je to hodně založeno na dobrovolnictví," dodala Jermanová.

Celostátní kampaň

„Pomalu se to rozjíždí, přesouváme se k fotografům," popsala situaci v krajské organizaci Strany práv občanů – zemanovci její předsedkyně Stanislava Tůmová. Čeká se podle ní ještě na to, až dorazí volební materiály. Rozpočet chystané kampaně podle Tůmové není znám.

„Říkáme si požadavky a řeší se to centrálně," uvedla. Podobný systém financování je i u zelených. „Kampaň je plánována celostátně," uvedl člen středočeského vedení Jiří Čejka. Také Strana zelených chce podle něj vsadila na přímá setkání s voliči, případně door-to-door kampaň.

„To, co se osvědčilo na Moravě, používáme i v Čechách. Lídři se svými týmy kontaktují lidi tam, kde proudí do práce nebo z práce, oslovují je, představují se jim a rozdávají jim materiály," řekla o praxi ve středočeské KDU-ČSL šestka na kandidátce Alexandra Alvarová. Krajská organizace podle ní vynaloží na kampaň kolem 200.000 korun.

„Nebudeme dělat nějaké mítinky na náměstích. Jednak na to nemáme peníze a jednak na to lidé reagují stále hůř," dodala.

Úspornou kampaň plánuje i Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury.„Kontaktní kampaň, besedy, letáky a několik billboardů. Na víc nemáme," uvedl lídr hnutí i středočeské kandidátky Okamura.

Autor: ČTK

25.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový přístřešek v tramvajové zastávce Nad Havlem
2

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Miloš Zeman a Karel Srp starší. Ilustrační foto.
5

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Co je pro někoho stará veteš, jinému poslouží. Zaklínadlo zní: Re-Use

Praha – Pomoci vdechnout nový život starým věcem mají takzvaná Re-Use centra, která umožní nacházet uplatnění pro starší, avšak stále funkční či využitelné předměty. Ty by jinak kvůli své nemodernosti skončily v odpadu. Po vzoru Vídně nebo třeba Budapešti začíná magistrát hledat vhodné prostory pro spuštění pilotního projektu – dobře dostupnou krytou halu. Či více hal: buď pro otevření hlavního Re-Use centra, nebo několika center menších.

Na ozdravné pobyty pro děti ze smogových oblastí půjde 40 milionů

Praha - Na ozdravné pobyty dětí, žijících ve smogových oblastech, půjde 40 milionů korun z Národního programu Životní prostředí. Žádat o ně mohou školy, školky a nově i dětské skupiny, a to od 4. září. Oproti dřívějším dotacím je nyní podmínkou, aby byl pobyt spojený s ekologickou výchovou. V dnešní tiskové zprávě to sdělilo ministerstvo životního prostředí.

Ztraceným lidem v lesích pomohou záchranné tabulky

Praha - Body záchrany. Tak se jmenují destičky se speciálním kódem, s jehož pomocí hasiči či záchranáři lehce lokalizují člověka v nouzi. V pražských lesích jich nově přibylo 29.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení