Ředitel Letiště Vodochody Martin Kačur deníku řekl, že zrušení ochranného pásma pro společnost není problém. „To ochranné pásmo bylo na stávající infrastrukturu a provoz. Až budeme mít územní rozhodnutí na ten velký záměr, tak teprve mohu s úřadem pro civilní letectví projednávat ochranné hlukové pásmo na novou stavbu," řekl HN Kačur. Kalíšek ale uvedl, že letecký úřad pásmo stanovil právě s ohledem na budoucí rozvoj letiště.

Čtěte také: Aero Vodochody je novým partnerem Dnů NATO

Obce předložily studii 

Zřízení ochranného hlukového pásma má pro místní obyvatele i obce velký dopad. Nelze v něm stavět a lidé, kteří v něm bydlí, nemohou dělat ani větší úpravy svých domů. Obce předložily i studii, podle níž se zřízením pásma znehodnotí nemovitosti nejméně o sedm miliard korun.

Hlavním důvodem zrušení ochranného hlukového pásma je podle soudce městského soudu v Praze Ladislava Hejtmánka to, že letecký úřad zřízení pásma dopředu neprojednal s Krajským úřadem Středočeského kraje. Připustil také, že vina je i na straně krajského úřadu. Letecký úřad zkritizoval i za to, že vycházel z neaktuálních podkladů, například hlukové studie byly pět let staré, píšou HN.

Kačur postup ministerstva kritizuje 

Letiště nemá zatím platné posouzení vlivu na životní prostředí EIA od ministerstva životního prostředí, kterému soud potvrdil kladný výsledek už v prosinci 2015. Ministr Richard Brabec (ANO) loni rozhodl, že se musí aktualizovat. Postup ministerstva podle HN Kačur kritizuje. „Budeme zvažovat, zda se nepustit do arbitráže kvůli zmařené investici," řekl deníku.

Podle Kačura se ještě nejméně pět let budou řešit "papírové věci", termín zprovoznění letiště neuvedl. V roce 2006, kdy Penta letiště koupila jako součást Aera Vochodochy, plánovala letiště zprovoznit do pěti let. Nyní je podle listu jasné, že ani termín před rokem 2025 není reálný.