VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škodováci už nemají flexikonta povinná

Mladá Boleslav – Přestože zástupci automobilky a odborové organizace KOVO dojednali mzdové tarify s výhledem na dva roky už loni, i v letošním roce se kolektivní jednání výrazně zadrhla. Jedním z bodů, o který se vyjednávací týmy dlouze přely, byla flexikonta.

6.5.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Škoda Auto. Ilustrační foto.Foto: Deník/Jan Maršíček

Flexikonto je v průmyslu rozšířeným nástrojem, jak pružně reagovat na poptávku. Když je o vozy velký zájem, uspořádá automobilka směnu navíc. Následně zaměstnancům rozdíl v odpracované době kompenzuje volnem nebo penězi.

Zaměstnanci, kteří se k flexikontům zavazují smluvně, však po několika úspěšných letech, kdy značka Škoda jede na vlně popularity a směny jsou takřka výhradně početnější, pociťují podle odborových předáků únavu.

Nová dohoda už je povinnosti nastoupit flexikonto zbavuje.

Dají-li nyní přednost volnu, mohou se ze šesté směny v jednom týdnu takzvaně vypárovat. Stačí, aby za ně nastoupil jiný zaměstnanec, který zvládá požadovanou práci. V souvislosti se zvýšením odměny za odpracované flexikonto to bude pro některé, zejména mladší zaměstnance výraznou motivací.

Od května Škodováci inkasují za odpracované flexikonto dvanáct set korun v případě noční směny z pátku na sobotu a ještě o stovku víc za sobotní ranní směny. Jde o zvýšení odměny o čtyři stovky.

Dojednáno nyní bylo i snížení maximálního salda flexikont, a to o polovinu. To znamená, že zaměstnanec musí odpracovat v porovnání s dosavadní praxí jen polovinu extra směn, aby mu byl rozdíl v daném měsíci rovnou proplacen.

Automobilka se rovněž zavázala, že provede vyúčtování flexikontových sald. Mnohé zaměstnance tak čeká za pár dní ve výplatě za duben milé překvapení.

Aktuální smlouva o flexikontech byla ve škodovce uzavřena do konce letošního roku.

Kolektivní jednání, které skončilo měsíc po vypršení starých dohod, přinesla i další změny.

V první řadě začne automobilka vyplácet nemocenskou už od třetího dne nemoci a v případě dlouhodobé pracovní neschopnosti bude zaměstnancům posílat rovněž denní příspěvek padesát korun.

Dále navýšila příspěvek na penzijní spoření z devíti set na tisíc korun, prodloužila teplotní přestávky, vedle zápůjček na bydlení rozhodla rovněž o zápůjčkách na koupi nového vozu až do výše tři sta tisíc korun a zavázala se investovat dva miliony korun do ergonomie a zlepšení pracovních podmínek.

Autor: Martin Weiss

6.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ředitel neziskové organizace Člověk v tísni Šimon Pánek poskytl 13. července v Praze rozhovor Deníku
10

Šimon Pánek: Svobodu a prosperitu nemáme navždy. Bojím se o ně

Ministerstvo zahraničních věcí. Ilustrační foto.

Ministerstvo znovu vyhlásilo konkurz na ředitele Českých center

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Sobotka bude bilancovat s ministrem kultury Hermanem

Premiér Bohuslav Sobotka bude příští týden pokračovat v bilančních schůzkách, na kterých hodnotí splněné závazky z programového prohlášení vlády. Po úvodním jednání s ministrem zemědělství Marianem Jurečkou ho ve středu čeká v Národní knihovně setkání s ministrem kultury Danielem Hermanem.

Senát: kožešinové farmy zmizí do ledna 2019

Senát schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna 2019 beze změn. Období pro jejich likvidaci neprodloužil, nezvýšil ani výši kompenzace chovatelům, jak to část senátorů požadovala. Zákaz má přinést novela zákona na ochranu zvířat proti týrání, kterou dnes Senát přijal po dvouhodinové debatě. Normu nyní dostane k podpisu prezident Miloš Zeman.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik hledá partnera pro úpravy tváře okolí stanic metra D

Praha – Maximalizace využití potenciálu rozvoje území navazujícího na stanice prvního provozního úseku budoucí trasy metra D. Poněkud krkolomně je pojmenován cíl vymyslet a připravit co nejlepší podobu nejbližšího okolí stanic budovaných v rámci první etapy výstavby budoucí nové linky metra – a následně plány také společně uskutečnit. K naplnění ve čtvrtek udělal pražský dopravní podnik konkrétní krok. Na základě čerstvého usnesení pražských radních vyhlásil soutěž na výběr strategického partnera do budoucího společného podniku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení