VYBERTE SI REGION

Seniora, který s manželkou přecházel koleje, zabil vlak

Nelahozeves - Železniční trať, která spojuje Nelahozeves a Kralupy nad Vltavou, patří mezi úseky, kde na Mělnicku zemřelo už mnoho lidí. Pod koly vlaků tam končí životy nejen sebevrahů, ale i lidí, kteří riskují a přecházejí kolejiště v místech, kde nemají co dělat.

26.9.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Kilián

K poslední tragické události na této trati došlo ve čtvrtek večer nedaleko nádraží v Podhořanech, které jsou součástí Nelahozevsi. Zemřel tam čtyřiaosmdesátiletý senior. Nešťastnou událost potvrdila mluvčí mělnických policistů Markéta Johnová.

„Muž přecházel koleje v místech, kde to není povoleno. Následoval střet s lokomotivou, který už strojvedoucí nedokázal odvrátit," konstatovala policejní mluvčí a dodala, že seniorovi už přivolaný lékař nedokázal pomoci a mohl pouze konstatovat smrt.

Na místě střetu vedle kriminalistů zasahovali také kralupští profesionální hasiči a jejich drážní kolegové z Kralup nad Vltavou. Nechali zastavit rychlík, který mířil do Podhořan, a evakuovali z něj zhruba šedesát cestujících. „Lidi pak převedli do zhruba dvě stě metrů vzdáleného nádraží," přiblížil zásah kolegů velitel mělnické hasičské stanice Zbyněk Štajnc.

Senior, který u podhořanského nádraží našel smrt, u dráhy nebyl sám. Kolejiště se chystal přejít i se svou manželkou, která měla ovšem větší štěstí než její muž.

Velmi dlouhá brzdná dráha

Na trati mezi Nelahozevsí a Kralupy došlo v posledních šesti letech k bezmála deseti tragickým událostem. Vlaky se v tomto úseku podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala pohybují rychlostí okolo sto kilometrů v hodině. Šance zabránit střetu člověka s vlakem je tak velmi malá.

„Pokud strojvedoucí člověka v kolejišti spatří, automaticky používají rychlobrzdu. Brzdná dráha vlaku se však pohybuje v řádech stovek metrů až jednoho kilometru. Pokud například strojvedoucí vlaku, který jede rychlostí sto kilometrů v hodině, vidí člověka na vzdálenost zhruba šest set metrů, zastaví až zhruba dvě stě metrů za ním," doplnil před časem mluvčí Drážní inspekce.

Čtěte také: Vlak ve Všenorech porazil mladého muže. Ten utrpěl vážné poranění hlavy

Autor: Jiří Říha

26.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Busta Karla Čapka v jeho pracovně.

Rozhlasový reportážní pořad zve do míst spjatých s Karlem Čapkem

Farmářské trhy na náměstí Jiřího z Poděbrad. Ilustrační foto.

Praha 3 není na provozování farmářských trhů připravená, tvrdí opozice

Pražské letiště loni odbavilo přes 13 milionů cestujících

Praha - Pražské Letiště Václava Havla vloni odbavilo 13 074 517 cestujících, což v meziročním srovnání představuje o 8,7 procenta více. Za vyšším počtem stojí mimo jiné rostoucí provoz velkých dopravních letadel, která létají více obsazena. Ještě více stoupl počet cestujících, kteří v Praze cestu začínají nebo končí. Takzvaných lokálních cestujících přibylo o 9,7 procenta.

Před 230 lety dirigoval Mozart v Praze Figarovu svatbu

Praha - Slavný rakouský hudební skladatel Wolfgang Amadeus Mozart pobýval v Praze celkem pětkrát, poprvé v lednu 1787, kdy 20. ledna osobně dirigoval v Nosticově divadle (nyní Stavovské) svou operu Figarova svatba. Přestože ve Vídni tuto operu diváci neocenili, Pražané byli nadšení, árie z Figara si zpívala a pískala celá Praha a mistr si pochvaloval: "Moji Pražané mi rozumějí". Navíc o den dříve dirigoval ve stejném divadle i premiéru své nové Symfonie D dur, která je od té doby zvaná Pražská.

Nový objev vědců z ÚOCHB je další nadějí pro výzkum léků

Praha - Novou naději pro výzkum léků by v budoucnosti mohl přinést výzkum českých vědců z Ústavu organické chemie a biochemie (ÚOCHB) Akademie věd ČR. Vyvinuli novou metodu, která umožňuje jednodušeji pozorovat léčiva přímo ve chvíli, kdy působí na živé buňky. Je zatím otázkou, kdy a zda se vůbec metoda dostane z laboratoří do praxe. Pokud by se to ale podle vedoucího týmu Milana Vrábela povedlo, mohla by pomoci při vývoji léků s mírnějšími vedlejšími účinky, řekl ve středu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies