VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Seniora, který s manželkou přecházel koleje, zabil vlak

Nelahozeves - Železniční trať, která spojuje Nelahozeves a Kralupy nad Vltavou, patří mezi úseky, kde na Mělnicku zemřelo už mnoho lidí. Pod koly vlaků tam končí životy nejen sebevrahů, ale i lidí, kteří riskují a přecházejí kolejiště v místech, kde nemají co dělat.

26.9.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Kilián

K poslední tragické události na této trati došlo ve čtvrtek večer nedaleko nádraží v Podhořanech, které jsou součástí Nelahozevsi. Zemřel tam čtyřiaosmdesátiletý senior. Nešťastnou událost potvrdila mluvčí mělnických policistů Markéta Johnová.

„Muž přecházel koleje v místech, kde to není povoleno. Následoval střet s lokomotivou, který už strojvedoucí nedokázal odvrátit," konstatovala policejní mluvčí a dodala, že seniorovi už přivolaný lékař nedokázal pomoci a mohl pouze konstatovat smrt.

Na místě střetu vedle kriminalistů zasahovali také kralupští profesionální hasiči a jejich drážní kolegové z Kralup nad Vltavou. Nechali zastavit rychlík, který mířil do Podhořan, a evakuovali z něj zhruba šedesát cestujících. „Lidi pak převedli do zhruba dvě stě metrů vzdáleného nádraží," přiblížil zásah kolegů velitel mělnické hasičské stanice Zbyněk Štajnc.

Senior, který u podhořanského nádraží našel smrt, u dráhy nebyl sám. Kolejiště se chystal přejít i se svou manželkou, která měla ovšem větší štěstí než její muž.

Velmi dlouhá brzdná dráha

Na trati mezi Nelahozevsí a Kralupy došlo v posledních šesti letech k bezmála deseti tragickým událostem. Vlaky se v tomto úseku podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala pohybují rychlostí okolo sto kilometrů v hodině. Šance zabránit střetu člověka s vlakem je tak velmi malá.

„Pokud strojvedoucí člověka v kolejišti spatří, automaticky používají rychlobrzdu. Brzdná dráha vlaku se však pohybuje v řádech stovek metrů až jednoho kilometru. Pokud například strojvedoucí vlaku, který jede rychlostí sto kilometrů v hodině, vidí člověka na vzdálenost zhruba šest set metrů, zastaví až zhruba dvě stě metrů za ním," doplnil před časem mluvčí Drážní inspekce.

Čtěte také: Vlak ve Všenorech porazil mladého muže. Ten utrpěl vážné poranění hlavy

Autor: Jiří Říha

26.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Winternitzova vila - dílo architekta Adolfa Loose.
10

Zlé i dobré časy pražských vil

Takhle to vypadá, když mají policisté den blbec.
AUTOMIX.CZ
45

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

Festival Metronome má Stinga i vlastní tramvaj

Prvním tuzemským festivalovým koncertem Stinga vyvrcholí dnes večer první den Metronome Festivalu Prague. Hudební přehlídka láká do pražského festivalového areálu na Výstavišti tisíce návštěvníků. Aby se pohodlně dopravili na festival i domů, nechal dopravní podnik posílit MHD v Praze. Metro i tramvaje budou jezdit častěji a dokonce přibyde speciální festivalová tramvajová linka č. 40.

Nedostatek tekutin může způsobit malátnost i selhání oběhu

Nedostatek tekutin může v současném horkém počasí způsobit malátnost, bolest hlavy a sníženou výkonnost. Při ztrátě vody na úrovni pěti procent lidské váhy hrozí oběhové selhání. V tiskové zprávě to dnes uvedla Hygienická stanice Hlavního města Prahy. Podle předpovědi meteorologů dnes teploty vystoupí k 35 stupňům Celsia.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Nová policejní služebna se může snadno zvětšit

Praha – Nové služebny, vybudované přímo pro jejich potřeby, se dočkali policisté v Jesenici na Praze-západ. Během sedmi měsíců tam byla postavena budova, jež je v rámci Policie ČR unikátem: jde o montovanou modulární budovu, což nejen přispělo k urychlení výstavby, ale do budoucna by v případě potřeby také bylo možno poměrně snadno provést nástavbu či objekt rozšířit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies