A rozpory v tomto bodě nepanují pouze mezi politiky na straně jedné a řidiči na straně druhé. Jasno v tom nemají ani ti nejpovolanější, tedy odborníci na dopravu.

Nymburský deník oslovil dva: vedoucího dálničního oddělení v Poříčanech Pavla Málka a vedoucího Dopravního inspektorátu 
v Nymburce Josefa Ulricha. Zatímco prvně jmenovaný se staví proti zvýšení maximální rychlosti, druhý si to za jasně daných podmínek představit umí.

Poříčanské oddělení dálniční policie má úsek D11 
u Poděbrad ve svém „rajónu". Jeho vedoucí Pavel Málek diskuzi kolem možného zvýšení maximální rychlosti pozorně sleduje.

„Možná budu působit jako konzervativec nebo dokonce zpátečník, ale nejsem zastáncem této změny. A důvodů, které mě k tomuto názoru vedou, je opravdu spousta a daly by se rozebírat poměrně dlouho. Takové rozhodnutí by se nemělo dělat jen kvůli povrchu dálnice," řekl Málek. Podle jeho slov je třeba vzít v úvahu mentalitu řidičů, dopravní kulturu a další faktory.

Čtěte také: Miloš Zeman pro Deník: Zvýšení rychlosti na dálnicích je hloupost

Naopak vedoucí nymburského dopravního inspektorátu Josef Ulrich si možné zvýšení rychlosti na dálničním úseku mezi Poděbrady a Hradcem představit umí.

„Technický stav tohoto úseku dálnice by tomu odpovídal. Ono, nemusíme si nic nalhávat, v praxi se touto rychlostí v těchto místech už běžně jezdí, takže až taková změna by to nebyla. Je ovšem nutné, aby si řidiči uvědomili, kdy je možné si takovou rychlost dovolit. Například za tmy nebo za mokra by pochopitelně takto rychle jezdit neměli. Je to také do značné míry o ukázněnosti řidičů," vysvětlil Ulrich.

Šéf poříčanského dálničního oddělení však svůj odmítavý postoj zdůvodňuje mimo jiné i horšími následky v případě nehody. „Obecně jakékoliv zvýšení rychlosti má následky na zdraví řidičů. Má to vliv na jejich psychiku a následné chování, problém je i v zorném poli řidiče," řekl Málek.

Čtěte také: Řidič autobusu: Ve Španělsku se policista
 za vámi po dálnici nepožene