Proti této trase dlouhodobě protestují radnice dotčených menších městských částí, zejména Suchdola. Soud nedávno zamítl jejich kasační stížnost. Jižní varianta severozápadního úseku okruhu má vést od Ruzyně kolem Suchdola k dálnici D8 a dále kolem Vinoře a Satalic k dálnici D10 a D11.

Městský okruh - křižovatka U Kříže.
KRÁTCE: Pražská ODS chce okruh

Praha počítá s jižní variantou 

Alternativní varianta by vedla severně od Roztok u Prahy s následným napojením na dálnici D8. Ve strategických dokumentech Praha počítá s jižní variantou. „Je nezbytné jednoznačně podpořit na městské části Praha 6 stávající platnou stopu Silničního okruhu kolem Prahy a vyvinout maximální možné kroky k jejímu dořešení," píše se ve schváleném usnesení.

To zároveň zavazuje vedení radnice, aby připravilo požadavky městské části pro dostavbu a sestavilo seznam silničních staveb, které je z pohledu Prahy 6 nutné vybudovat před spuštěním nové části okruhu.

Pražský okruh. Ilustrační foto.
Pražský okruh: na řadě je teď východní část

Proti severozápadní části okruhu se protestuje

Proti severozápadní části okruhu dlouhodobě bojují dotčené menší městské části. Obávají se zvýšeného provozu a nelíbí se jim, že neexistují variantní trasy jednotlivých úseků. Radnice soudně napadly Prahu za aktualizaci zásad územního rozvoje z roku 2014, která trasu okruhu zahrnuje. Soud loni v únoru jejich žalobu zamítl a letos koncem května Nejvyšší správní soud odmítl i následnou kasační stížnost.

V provozu je jen polovina okruhu

Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, nyní je v provozu zhruba polovina. Chybí severozápadní část mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí a jihovýchodní mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Celkové náklady na stavbu mají přesáhnout 106 miliard korun. Blíže k zahájení stavby je jihovýchodní část, u které nyní ministerstvo životního prostředí zpracovává posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Pokud by vše šlo podle plánu, mohlo by se začít stavět v roce 2019.