„Při kontrole současného zdiva bylo zjištěno, že jeho stav je podstatně horší, než se očekávalo. Proto byla odstávka provozu prodloužena do 20. prosince, abychom mohli dokončit mechanické odbourání zdiva. Poté bude rozhodnuto o způsobu jeho sanace. Je velmi pravděpodobné, že se po dohodě s Plavební správou bude odstávka opakovat,“ sdělil zástupce Hochtiefu Michal Talián.

Negrelliho viadukt. Ilustrační foto.
Správa železnic chce Negrelliho viadukt opravit za 1,2 mld. Kč

S pracemi musí pomoci potápěči

Podle něj nebylo technicky možné udělat původně plánovanou jímku, a proto se práce uskutečňují s pomocí potápěčů. Uzavření plavební komory je zatím nahlášeno na období od 7. do 20. prosince, vždy mezi 9. a 12. hodinou a mezi 14. a 17. hodinou.

Železniční most na Výtoni.
Lávky přes železniční most ve Výtoni budou uzavřeny. Chystá se jejich oprava

„Není to zas tak velký problém díky tomu, že je to organizované mimo sezonu. Státní plavební správa to navíc s námi konzultovala,“ uvedl šéf Pražské paroplavební společnosti Jan Hamza. Paroplavba dolů po řece nemá v zimě žádné pravidelné linky, organizuje pouze několik plaveb týdně ad hoc na žádost klientů.

„Snažíme se to klientům vysvětlit nebo využít časy mimo uzavírku,“ doplnil Hamza. 

Opraveno bude všech 99 oblouků

Zatím není jasné, zda bude mít zchátralé podvodní zdivo nějaký vliv na cenu a termíny výstavby.

Viadukt z pískovcových a žulových kvádrů byl vybudován v letech 1846 až 1850 stavitelem Aloisem Negrellim. Je tak druhým nejstarším pražským mostem. Jeho oprava začala letos v červnu a potrvá tři roky. Vyjde na 1,4 miliardy korun, vedle Hochtiefu ji provádí ještě Strabag a Avers. Opraveno bude všech 99 původních oblouků.

Negrelliho viadukt je veřejností vnímán i jako vstupní brána do Prahy 8. V současné době je viadukt ještě poměrně nevzhledná architektonická dominanta Karlína. Od ledna příštího roku má ale začít jeho očekávaná proměna k lepšímu.
Oprava Negrelliho viaduktu? Až v lednu příštího roku