"Negativně k němu vyjádřila dopravní policie dotčených městských částí, negativní stanovisko přišlo i ze Středočeského kraje, takže je vlastně nereálné zakazovat vjezd kamionů," uvedl Scheinherr.

Dopravní opatření inicioval bývalý náměstek pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) v roce 2016 jako reakci na to, že stát vyřadil úsek Pražského okruhu mezi D1 a D11 ze seznamu prioritních projektů, které měly zrychleně získat posudek vlivu na životní prostředí. Minulá rada později zvolila nejtvrdší variantu zákazu, která kromě sjezdu z Pražského okruhu do města zapovídá i vjezd na Jižní a Štěrboholskou spojku a Spořilovskou, které nyní nahrazují jihovýchodní část Pražského okruhu.

Ilustrační foto.
Zákaz kamionů chce Praha zavést na jaře, může ale narazit na odpor státu

Plán od počátku sklidil vlnu kritiky od policie, ministerstva dopravy, Středočeského kraje a dopravců. Naopak pro se postavila část obyvatel Spořilova, dlouhodobě kritizující fakt, že přes obytnou zástavbu v důsledku nedokončeného vnějšího okruhu projíždějí kamiony, což vede k výraznému zhoršování kvality ovzduší.

Dopravní opatření podléhá schválení silničního úřadu, v podobných případech ministerstvo dopravy obvykle v metropoli určí jeden, který rozhodne. V tomto případě to však neučinilo, takže zákaz musí posuzovat všech 27 pražských silničních úřadů. Ty zatím všechny nerozhodly, i když už je dávno po lhůtě 90 dní, kterou na to měly.

Hluk a kamiony ve Spořilovské ulici.
Zakrytí Spořilovské spojky získalo klíčové povolení, stavět se má do tří let