"Negativně k němu vyjádřila dopravní policie dotčených městských částí, negativní stanovisko přišlo i ze Středočeského kraje, takže je vlastně nereálné zakazovat vjezd kamionů," uvedl Scheinherr.
Dopravní opatření inicioval bývalý náměstek pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) v roce 2016 jako reakci na to, že stát vyřadil úsek Pražského okruhu mezi D1 a D11 ze seznamu prioritních projektů, které měly zrychleně získat posudek vlivu na životní prostředí. Minulá rada později zvolila nejtvrdší variantu zákazu, která kromě sjezdu z Pražského okruhu do města zapovídá i vjezd na Jižní a Štěrboholskou spojku a Spořilovskou, které nyní nahrazují jihovýchodní část Pražského okruhu.
Plán od počátku sklidil vlnu kritiky od policie, ministerstva dopravy, Středočeského kraje a dopravců. Naopak pro se postavila část obyvatel Spořilova, dlouhodobě kritizující fakt, že přes obytnou zástavbu v důsledku nedokončeného vnějšího okruhu projíždějí kamiony, což vede k výraznému zhoršování kvality ovzduší.
Dopravní opatření podléhá schválení silničního úřadu, v podobných případech ministerstvo dopravy obvykle v metropoli určí jeden, který rozhodne. V tomto případě to však neučinilo, takže zákaz musí posuzovat všech 27 pražských silničních úřadů. Ty zatím všechny nerozhodly, i když už je dávno po lhůtě 90 dní, kterou na to měly.