Hlavním cílem prý není vybírat peníze od řidičů. Pomocí modrých zón určených výhradně rezidentům nebo i zón smíšených chce vedení Prahy nabídnout místním obyvatelům lepší parkovací příležitosti. Zpravidla se v této souvislosti brojí proti Středočechům přijíždějícím za prací.
Nová opatření ale souvisejí také s chováním lidí bydlících v oblastech, kde již zóny existují. Řidiči parkují těsně za jejich hranicemi, protože si parkovací oprávnění pro placené zóny neobstarali.
Hlavně se však opravdu jedná o Středočechy. „Chceme zajistit, aby naši občané mohli zaparkovat v blízkosti svého bydliště,“ konstatoval starosta Prahy 8 Roman Petrus (ČSSD). Rozšíření zón placeného stání považuje za jediné opatření, které je účinné.
Do zpoplatněného režimu bude nově zařazeno 5776 míst až na výjimky v oblastech navazujících na zóny zřízené loni. Přes 2300 jich bude v Praze 5 a Praze 8. V menším rozsahu nad 1100 míst se nové zpoplatnění týká Prahy 6.
Aby byli místní o změně informováni, Praha 6 připravila speciální vydání časopisu Šestka. Deníku to včera řekl Ondřej Šrámek z radnice. Pro přespolní se nechystá nic.
Už ve čtvrtek 24. srpna přichází také nový ceník parkování v placených zónách. Přináší změnu roční taxy za první auto podnikatelů a druhý vůz rezidentů. Pro vozidla handicapovaných je stanoven stejný poplatek jako pro seniory.