„Děti se snažily ukázat, že současná generace za těmi dřívějšími nezaostává," sdělil Deníku ministr své první dojmy po skončení vyučovací hodiny.

„Když jsem tehdy učil, vzpomínám si, že pro děti páté třídy nebylo tak náročné trefit koš. Dnešní děti s tím mají problém. I to je jeden z důvodů, proč chceme zavést třetí hodinu tělesné výchovy na základní školy formou míčových her," vysvětlil Chládek, který před vstupem do politiky vyučoval na střední škole.

Přestože počty obézních dětí stoupají, ředitelé základních škol se k ministrovu návrhu stavějí skepticky. Upozorňují, že na rozšíření hodin nemají kapacitu ani peníze. Problém by mohla způsobit i hodina navíc, která by musela být na úkor jiného předmětu.

Dobrovolná možnost

Marcel Chládek v tom ale takový problém nevidí. „Jedná se o nepochopení mého návrhu. Možnost zavést třetí hodinu tělesné výchovy bude dobrovolná, stejně jako je tomu dnes. Chceme pouze vytvořit podmínky, dát školám peníze a možnost, aby se na tělesné výchově mohli podílet 
i ti, kteří to již dnes dělají v drtivé většině zadarmo. Jedná se o kvalifikované trenéry. Pak už bude záležet pouze na školách, jak se k tomu postaví," tvrdí.

Doplňuje, že spolupráce se sportovními kluby už dnes funguje například v Olomouci, kde škola spolupracuje 
s oddílem juda, nebo v Brně, kde dali přednost basketbalistům.

„Není to o tom vychovávat nové olympijské vítěze, ale aby si děti vytvořily vztah ke sportu. Chci zkrátka dostat děti od počítačů," sdělil ministr.

Pro zavedení třetí hodiny tělesné výchovy je také opozice, za ministrův návrh se postavila například expertka TOP 09 pro oblast školství Anna Putnová.