VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mělník bude mít plně integrovanou dopravu

Mělník – Město Mělník je pilotním projektem pro integraci autobusové a železniční dopravy.

4.8.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Ve druhé polovině srpna se rozjíždí integrace Kladenska, která se dotkne i Mělníka. Podle místostarosty Milana Schweigstilla bude rozšířená současná linka Kladno – Mělník – Mladá Boleslav, která zatím jezdí jen o víkendech. „Jezdit budou každý den dva páry spojení v úseku Kladno, Slaný, Velvary, Mělník a pojede ještě dál, ale část na Boleslavsku zatím integrovaná nebude,“ vysvětlil místostarosta s tím, že se uvidí, jak moc bude spojení využívané.

Před pár dny se navíc vedení města sešlo se starosty obcí na Mšensku a Kokořínsku, kde se plná integrace plánuje na začátek podzimu. „Zruší se asi deset stávajících linek, které nahradí čtyři spojení,“ řekl Schweigstill. Jednou z páteřních linek bude spoj Roudnice – Mělník, který už existuje a jezdí v hodinovém taktu. „Prodlouží se až do Mladé Boleslavi a mimo špičku pojede každé dvě hodiny,“ řekl místostarosta.

Město pak dalo k dispozici svou poslední městskou linku číslo 474. Ta bude jezdit ze Střezivojic přes Kokořín, Vysokou až do Mělníka. „Pak bude pokračovat dál do Skuhrova, Velkého Borku, Vrutice, Hostína, Liblic a Byšic,“ vyjmenoval místostarosta. Pro Mělník se ale nic nezmění, protože bude stále jezdit v hodinovém taktu.

Nové budou další dvě linky Mšeno – Byšice – Všetaty, tak aby navazovaly na vlakové spoje do Prahy.

Poslední novinkou je okružní linka, která má význam pro obce Všetaty a Dřísy a je napojena do Neratovic. „Páteří tomu jsou vlaková spojení Všetaty – Mladá Boleslav. Díky tomu dojde k plné integraci mšenské dráhy zhruba v říjnu nebo listopadu,“ dodal Schweigstill. Integrace má výhodu i v tom, že jedna jízdenka bude platná pro všechny další spoje pro příslušná pásma.

Autor: Barbora Walterová

4.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete.
AUTOMIX.CZ
54

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Opravář. Ilustrační foto.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Praha – Neúnavná občanská iniciativa může slavit úspěchy. Ve Staré Krči se právě díky úsilí místních podařilo prosadit zřízení nového přístřešku u autobusové zastávky Nad Havlem. Radní Prahy 4 pro oblast územního rozvoje Alžběta Rejchrtová (Trojkoalice/Zelení) v té souvislosti ocenila roli aktivních občanů v čele s Vladimírem Hroudou.

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Senát dnes vzal na vědomí stanovisko své volební komise, že Srp jako bývalý člen předlistopadové komunistické strany nesplňuje zákonnou podmínku spolehlivosti. O Srpově nominaci do rady tak horní komora ani nerozhodovala. Srp se jednání Senátu nezúčastnil.

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Co je pro někoho stará veteš, jinému poslouží. Zaklínadlo zní: Re-Use

Praha – Pomoci vdechnout nový život starým věcem mají takzvaná Re-Use centra, která umožní nacházet uplatnění pro starší, avšak stále funkční či využitelné předměty. Ty by jinak kvůli své nemodernosti skončily v odpadu. Po vzoru Vídně nebo třeba Budapešti začíná magistrát hledat vhodné prostory pro spuštění pilotního projektu – dobře dostupnou krytou halu. Či více hal: buď pro otevření hlavního Re-Use centra, nebo několika center menších.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení