Ta v loňském roce dosáhla nejvyšších tržeb ve své historii a zájezdy si u ní koupil rekordní počet lidí. Velké plány má i na letošek.

Cestovní kancelář Exim Tours loni přepravila 268 tisíc klientů a utržila 3,7 miliardy korun, čímž překonala dosavadní rekord z roku 2008. Přesto jí zisk společnosti klesl. Podle generálního ředitele a zakladatele společnosti Ferida Nasra byl příčinou jednak vývoj v Egyptě, kam cestovní kanceláře v létě přestaly na několik týdnů vozit turisty, ale také devizová intervence České národní banky.

Vysoké tržby vedení cestovní kanceláře vysvětluje narůstající náročností zákazníka. Čechovi už nestačí průměrné služby, ale stále častěji je ochoten si za pohodlí připlatit. Podle marketingového ředitele CK Exim tours Stanislava Zímy roste podíl čtyř a pětihvězdičkových hotelů a stále oblíbenější jsou i služby all inclusive.

Lidé si často volí nadstandardní hotelové služby

„Rozpočet má rodina definovaný a nevznikají náklady navíc," objasňuje Zíma, proč si lidé často volí nadstandardní hotelové služby. Ty tvoří dokonce v některých destinacích až 80 procent všech kupovaných zájezdů. Nejvíce klientů cestovní kancelář loni poslala do Turecka a také do Řecka.

Optimistické vyhlídky má Exim Tours i pro letošek. Do konce března se prodalo 30 procent letní nabídky. „Čeští zákazníci stále častěji plánují dovolenou dopředu a vybírají si zájezd z předprodeje. Tím se situace začíná přibližovat té v Německu a Rakousku, kde se tak prodá většina zájezdů," komentuje další trend Zíma.

V letošní sezoně rozšířila cestovní kancelář letní destinace o několik novinek. Lze se tak nově podívat například na Menorku nebo do exotického Senegalu. Oblíbené jsou také takzvané Eurovíkendy. Tam v minulém roce vévodily zájezdy tradičně do Paříže, ale také do New Yorku. Nově je v nabídce víkend v Moskvě.