VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Blogerka Bechyňová: Chci čtenářky odnaučit nakupovat 'rychlou módu'

Příbram /FOTOGALERIE, ROZHOVOR/ - Psát klasický papírový deník jí prý nikdy nešlo. Tak se vrhla na webový. Postupem času si její blog o módě, kráse a běžných denních starostech získával stále více čtenářů. Nyní instagramový profil Martiny Bechyňové sleduje více než sedm tisíc uživatelů této sociální sítě.

26.3.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií

Blogerka Martina Bechyňová chce své čtenářky odnaučit nakupovat "rychlou módu". Foto: archiv M. Bechyňové

Jak vypadá běžný den blogerky? A kolik času věnuje přípravě jednoho snímku, než ho vyvěsí na webové stránky? To dvaadvacetiletá rodačka z Příbrami prozradila v následujícím rozhovoru.

Dovedete si představit svůj život bez blogování? Co vše pro vás představuje? Původně jste prý chtěla psát deník, ale nechtělo se vám chodit pro ten papírový…

Blogování je moje velká vášeň už od dětství a je to jediný koníček, který mi vydržel přes deset let. Když si představím, že je to půlka života – no uff. Vždycky mě bavilo psát, od slohovek ve škole přes vlastní příběhy až po něco na způsob deníku, ale s těmi papírovými mi to nikdy moc nešlo, takže blog byl perfektní kompromis. A tak nějak už to ke mně asi patří.

Jak vypadá běžný den blogerky?

Vlastně bych řekla, že po většinu času se ani za blogerku nepovažuji. Mám práci na plný úvazek, jsem copywriterka, pak jsem taky kamarádka, přítelkyně, dcera a vlastně docela vytížená žena. Jenže pak vždycky přijde večer, kdy všechno utichne, já si naliji sklenku bílého či uvařím véču a otevřu notebook, abych napsala nový článek. Jsem blogerka, když to tak cítím. A když mám chuť psát.

K tomu patří i velká míra kreativity a experimenty. Do jakého z módních trendů či výstřelků byste „nešla"?

Obecně se snažím nestrhávat trendy a jet si svůj styl. Co mě za poslední dobu moc nebavilo, byly gumové sandále. Ale pro jistotu nikdy neříkám nikdy, třeba si je taky někdy obuji.

S blogery se v posledních letech takříkajíc roztrhl pytel. Málokdo nich ale získá zakázky od známých módních či kosmetických společností a může se tím živit. Jak tomu bylo u vás?

To máte pravdu. Začínám si všímat, že skoro každý mladý člověk je dnes bloger a bohužel, spousta lidí to dělá hlavně kvůli té vidině zisku či věcí zadarmo. Také jsem do toho kolotoče reklam kdysi spadla a v očích měla dolary, vlastně je to dost snadný… ale včas jsem si uvědomila, že jsem blog nezačala psát kvůli zisku, věcem zadarmo, projektům ani kvůli slávě. Než tohle odvětví "zkomerčnilo", psala jsem ho hlavně pro zábavu. A teď se k tomu zase navracím. Minulý rok se mi naskytla možnost být součástí skupiny elitních blogerek, které si teď díky blogu regulérně vydělávají na poloviční až plný úvazek, ale tím, že už tuhle sféru vnímám trochu jinak, couvla jsem a nelituji. Ve chvíli, kdy se můj velký sen stal skutečností, jsem ho pustila k vodě. Došlo mi totiž, že tohle není úplně to, co bych ve svém životě opravdu chtěla dokázat.

Kolik musí bloger získat takzvaných followers, aby byl pro společnosti přitažlivý?

Co se počtu followers týče, to je hodně proměnlivé a konkurence je stále vyšší. Na začátku stačilo klidně i tisíc na to, aby si vás všímaly velké firmy. Teď se čísla pohybují v deseti a klidně i statisících. Ale řeknu vám tajemství, sem tam se provalí, že si někdo ty fanoušky koupil.

Vybíráte si firmy, jejichž produkty na svém blogu zmíníte?

Určitě. Díky tomu, že jsem zažila ten postupný vývoj úplně od začátku a nenastoupila „do rozjetého vlaku", učila jsem se všechno metodou pokus – omyl. Pamatuji si to nadšení, když se nám pár let zpátky poprvé začínaly ozývat firmy s nabídkou věcí zadarmo. Mnohdy velmi drahých věcí. Oblečení, boty, šperky, kabelky, ale i mobily nebo notebooky. Cože, to mi někdo chce dát jen tak? Že o tom napíšu? Bylo to neuvěřitelný. A tak jsem brala téměř všechno a nechápala, proč mi to čtenářky vyčítají. Teď s odstupem času, když je reklama téměř na každém známém blogu, to všechno vidím jinak a 99 procent nabídek odmítám. S některými společnostmi nejsme obchodní partneři, jsme kámoši. Oni znají mě a já znám je, tak by to podle mě mělo být. A jinak mám v podstatě vše, co potřebuji, takže se snažím svůj blog naopak oprostit od komerce. Mým cílem je být nezávislá, poučit se ze svých minulých chyb a nezaprodat to, na čem jsem tolik let pracovala.

Na Instagramu vás sleduje více než sedm tisíc uživatelů, ty tak můžete svým doporučením ovlivnit. Co když s výrobkem, který vám firma daruje výměnou za zmínění na vaší stránce, nejste spokojená?

Miluji upřímnost, takže co na srdci, to na jazyku. Kdybych nebyla spokojená, nemám problém to na rovinu říct. Na Instagram dávám jen to, co mě opravdu těší, hlavně tedy fotky ze života - věci ze spoluprací tam už tedy téměř nenajdete.

Píšete nejen o módě, kosmetice, ale i svém životě. Čtenáři ví, jak bydlíte, která místa navštěvujete a jakými problémy se trápíte. Jaká míra odhalení soukromí je pro vás už hraniční a nechcete ji překročit?

Vždycky jsem byla tak trochu extrovert, ale nikdy jsem toho nelitovala, protože vždycky sdílím jen ty informace, které chci. Čtenářky například za ty dlouhé roky znají sem tam nějakého toho expřítele, některé mě sledovaly, když jsem bydlela v zahraničí a jiné mě znají už od dob, kdy jsem nastupovala na střední. Ví, jak se postupem času měním, jaké názory jsem měla jako náctiletá a jaké mám dnes. A je to docela super, protože spolu tak trochu vyrůstáme a ono je občas fajn, když vám někdo nastaví zrcadlo.

Co všechno zahrnuje příprava jednoho snímku? Kolik času tak věnujete jedné fotografii před tím, než ji vyvěsíte na sociální sítě?

Ještě před rokem jsem byla schopná věnovat jednomu focení x hodin a hodně ho řešit, teď je to záležitost několika minut. Většinou mě cvakne přítel  nebo kámoška, a to neplánovaně, když jdeme z práce, na kafe, když někde na toulkách městem potkáme super místo, které se mi zrovna hodí k outfitu. Baví mě na tom ta autenticita a nepřipravenost. Proto jsem na fotkách občas rozcuchaná, unavená anebo mám oko na punčoše. Většinou mám totiž za sebou pracovní den. S fotkami na Instagramu je to stejné – něco cvaknu, dám na fotku filtr a jde to do světa. (úsměv)

Na oblíbenosti nabírá i vlogování, tedy natáčení videí na blog. Láká vás i tato forma?

Tohle mě upřímně moc neláká. Dříve jsem se o něco takového pokoušela a mělo to u mých čtenářek úspěch, ale nebyla jsem to úplně já a pokud to chce člověk dělat dobře, musí vlogování věnovat spoustu času. Vím, že přechod na videa se pojí s příchodem obrovského počtu nových fanoušků a mám spoustu kámošek, kterým to takhle šlape, já však dávám přednost psanému slovu a o to více si vážím toho, že mě někdo opravdu čte. Ono těch blogerů, u kterých se můžete podívat, v kolik vstávají, co mají k snídani, které akce navštěvují a v jaké poloze se nejčastěji učí, je přeci jen už hodně.

Na co chcete nyní zaměřit?

Dost se zajímám o udržitelnou módu, takže chci blog propojit s lokálními značkami a českými či slovenskými designery. Plánuji víc ukazovat lidem, že kompromisy fungují nejen v životě, ale i v módě. A možná je to paradox, ale chci své čtenářky odnaučit nakupovat, tedy bez rozmyslu a v obchodech s takzvanou rychlou módou. Dokázat, že skvělý kousky se dají najít i v secondhandech a pak si tím spíš můžete našetřit na kvalitní kabelku, sukni, bundu šitou v Čechách, která ale vůbec nevyjde dráž, než ta z konfekce. Prostě chci, aby nad tím lidé začali více přemýšlet a podporovali kreativitu na domácím trhu. A snad již brzy představím módní projekt, na kterém s mým klukem pár měsíců pracujeme. Těším se. Těšte se taky!

Čtěte také: Tomáš Myler: Z každé nové značky na Dyzajn marketu máme radost

Autor: Kateřina Chourová

26.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

někdejší lektor Policejní akademie ČR Karel Kadlec

Soud projedná odvolání v kauze nehody bývalého policisty Kadlece

Smog v Praze.

Metropole připravuje regulační řád dopravy při výskytu smogu

Praha schválila záměr získat od Veolie 100 procent akcii PVK

Praha - Pražští radní schválili záměr získat od firmy Veolia 100 procent akcií společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK). Akcie by získala Praha, nebo některá její akciová společnost. Novinářům to dnes řekl radní Karel Grabein Procházka (ANO). Kdy, za jakých podmínek a jakou cenu by případně Praha akcie získala, není jasné. Veolia je stoprocentním vlastníkem PVK, které mají pronajatu vodohospodářskou síť do roku 2028 od městské společnosti Pražská vodohospodářská společnost (PVS). PVK nechce jednání komentovat.

Radnice sahají do úspor

Praha - Období rozpočtových provizorií pomalu končí. Městské části postupně schvalují rozpočty. Bilance mezi příjmy a výdaji je ale často výrazně nevyrovnaná. Opoziční zastupitelé se bouří.

Starosta vyzve pražské zastupitele, aby se zabývali prodejem bytů v Písnici

Praha - Starosta Prahy-Libuše Jiří Koubek (TOP 09) bude chtít na čtvrtečním jednání po pražských zastupitelích zařadit na program jednání materiál týkající se kauzy prodeje bytů firmou ČEZ v Písnici. Koubek v pondělí rovněž řekl, že zároveň požádal magistrát o vydání právní analýzy na prodej bytů podle zákona číslo 106 o svobodném přístupu k informacím. ČEZ prodal více než 700 bytů ve veřejné soutěži. Bytové domy koupila firma Kennial podnikatele Pavola Krúpy za asi 1,3 miliardy korun.

DOTYK.CZ

Chystá se bič na soukromé lékaře

Soukromých ambulancí je jako hub po dešti. Zbytečně prodražují výdaje pojišťoven, tvrdí ministerstvo zdravotnictví. Očaři, plicaři nebo ortopedové totiž často pracují „dvoukolejně" – kromě soukromé ambulance mají i úvazek v nemocnici. Podle vedení resortu si odtud „vyzobávají" nejlukrativnější pacienty. To zarazíme, plánuje poradce ministra Roman Prymula.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies