VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Atmosféra v hospůdkách má své kouzlo, jenže slevy v supermarketech také

Kolínsko - Jak se daří hospodským a tradičnímu českému pěnivému moku na Kolínsku? Pláčou výčepní, protože lidé šetří a koupí si pivo raději v akci v supermarketu a vypíjí doma u televize, nebo se „svých" hospod stálí štamgasti nadále drží?

24.11.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/ Jakub Šťástka

Milan Breburda, který provozuje hospodu v Doubravčicích, si na přízeň štamgastů nestěžuje. Když před čtyřmi lety otevřel, neměl jich rozhodně tolik jako dnes. „Za poslední zhruba rok a půl mi častí až stálí zákazníci docela přibyli," popsal.

„Jsme v pohodě, tradičně naši věrní přicházejí navečer kolem páté až půl šesté na své oblíbené pivko," řekl Milan Breburda. Že by na tradičním českém moku lidé šetřili, podle svých slov a čtyřleté zkušenosti v doubravčické hospodě tvrdit nemůže. „Znát je to jen na ročních obdobích," směje se.

„Teď ještě na pivečku lidé nešetří, to přijde až v lednu, únoru, prostě po vánočních finančních vydáních," dodal Milan Breburda na veselou notu.

Spořiví Češi

Provozovatel několika restaurací v Kolíně Miloš Vejdělek ale vidí situaci jinak. Podle něj se od roku 1990 prodej piva v hospodě snižuje. „Vidím to minimálně u nás v provozovnách o pět až šest procent méně každý rok," řekl.

Podle něj tak převládá prodej lahvových piv v supermarketech. „Je to jasně dané. Když v akci koupíte pivo za patnáct korun a v hospodě je za pětatřicet, tak si spořiví Češi řeknou proč chodit do hospody?" vysvětlil.

Grilovací národ

Česko prý čeká podobný model, jako je třeba v Rakousku. „Lidé tam jdou jednou za týden do hospody, dají si večer tři piva a celý týden mluví o tom, jak si to udělali hezké," řekl. Časy, kdy šli muži po práci na pár piv a pak jeli domů, když přijel autobus, už jsou podle něj pryč.

Na pití piva se podle něj projevuje také to, že Češi jsou „grilovací" národ, řekl. „Rádi grilují u sebe na zahrádce, kdy si pivo koupí raději domů, než aby ho šli pít do hospody," vysvětlil.

Čtěte také: V restauracích bylo nabito po revoluci, pak zájem postupně utichal

Autor: Jakub Šťástka, Jana Martinková

24.11.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dopravní podnik Praha. Ilustrační foto.
6

DPP klesly za rok tržby o 157 milionů. Kvůli zlevnění ročního kupónu

Křišťálová Lupa 2017

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

AKTUALIZOVÁNO

Prezidentské volby proběhnou 12. a 13. ledna

Druhé přímé prezidentské volby se uskuteční v pátek 12. a v sobotu 13. ledna 2018. Termín dnes oznámil předseda Senátu Milan Štěch (ČSSD). Oznámením data byla zároveň zahájena volební kampaň. 

Vysněné dětské postele

Dětský pokoj potřebuje pořádnou postel. Ale obyčejné postele jsou plné nesplněných dětských snů. Zkuste splnit nějaké ty sny i vysněnou postelí.

KRÁTCE: Doubravka vyroste do konce září

Praha - První pražská veřejně přístupná rozhledna po 25 letech se brzy otevře veřejnosti. Doubravka XIV. z pera architekta Martina Rajniše vyroste do konce září v lesoparku Čihadla na Černém mostě.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení