Setkání tradičně pořádá Mercedes Benz klub ČR, letošní bylo v pořadí už devětadvacáté. A tradičně se koná v Kolíně. Proč si nejstarší klub na evropské pevnině (založený už v roce 1963) vybral právě středočeské město na Labi?

„Byl to takový střed Čech," vysvětlil člen výboru klub Ivan Fröhlich s tím, že úplné prvopočátky současné velké akce byla vlastně burza náhradních dílů na vozy Mercedes Benz, kterých byl v té době nedostatek. „Ale Kolín byl zvolen i proto, že je tu silné veteránské hnutí," připomněl Ivan Fröhlich.

„Letos přijelo více než sto aut všech typů a ročníků, nejsme veteránský klub, jsme příznivci všech modelů," vysvětlil Ivan Fröhlich, který sám má doma dva nablýskané krasavce, jednoho z roku 1971, druhého z roku 1968. „Ale dneska jako pořadatel jsem je sem nevezl," vysvětlil.

Do areálu vodního světa si našly cestu stovky lidí, pokochat se pohledem na krásné vozy nebo třeba pohovořit se zkušenějšími vlastníky této značky. Po dopolední výstavě pak automobily vyrazily na spanilou jízdu směrem k zemědělskému muzeu v Čáslavi.

První sériově vyráběný diesel

S nejstarším vozem přijel na letošní setkání vozů značky Mercedes Benz Josef Landsman. Do Kolína zavítal za volantem prvního sériově vyráběného vozidla s dieselovým motorem z roku rok 1938. Tento typ se vyráběl čtyři roky, celkem jich bylo vyrobeno jen 1138 kusů.

Josef Landsman svému nablýskanému miláčkovi říká Dědek. Nicméně Dědek i se svými téměř osmi křížky na krku ze sebe dokáže vydat i 90 km/hod. „Táta ho po válce našel v příkopu nabouraný na celou pravou stranu," popisuje Josef Landsman.

Otec, který před i po válce pracoval ve známé fabrice u Stratílka ve Vysokém Mýtě, nechal krasavce u této firmy opravit, pomohla i další firma na karoserie. „Zkrátka táta ho dal dohromady a jezdili jsme s ním až asi do roku 1970. Pak deset let stál a začal jsem s renovací já. Renovoval jsem ho deset let," uzavřel Josef Landsman.

Čtěte také: Mánes patří automobilovým veteránům na plátně i skutečným