Ve svém dlouhodobém názoru má velkou oporu u Daniela Houdka, místostarosty obvodu Prahy 1. „To, že vozítka segway lze spatřit na Staroměstském náměstí, bych ještě dovedl pochopit. Co ale nechápu, že je dovoleno turistům jezdit například v Pařížské, Meislově či Nerudově ulici. Zrovna tam, kde je vysoká koncentrace veřejnosti," sdělil Jakub Vaculín, projektový manažer Prahy 1. Společnost provozující vozítka Segway údajně zase nechápe, proč je kolem provozování této vyhledávané turistické atrakce takový humbuk.

Nebezpečný dopravní prostředek?

„Dokonce starostu obvinila z šíření poplašné zprávy," poznamenal Vaculín. Objektivně vzato, způsobil uživatel svou jízdou na zmíněném vozítku někomu úraz? Podle Vaculíka se ani za rok nepodařilo u záchranářů či policie dohledat jediný záznam tohoto druhu. „Právě na tom společnost Segway svůj argument postavila. Nemůžeme ale čekat, až se něco stane," namítl Vaculín.

Pražský deník vypátral jedinou mediální zmínku z 15. července roku 2011, kdy jezdec na vozítku srazil dítě na chodníku v doprovodu otce v centru Prahy. Ministerstvo dopravy tvrdí, že segway patří právě na chodník a nikam jinam. Smí jet ale jen rychlostí běžné chůze.

Cyklostezky pro vozítka

„V tom je ten rozpor chodníky jsou v našem obvodu přelidněné a vozítkům bych vyhradil cyklostezky," reagoval Jakub Vaculín. Pro objektivitu pohledu Pražský deník sledoval dění na Staroměstském náměstí. Vozítek segwey tam bylo hned čtyři. Pochopitelně připravené pro zájemce nejen z tuzemska. „V průměru si vozítko vypůjčí asi tak patnáct zájemců denně. Jsou to v drtivé většině Rusové, Indové, Angličané a Izraelci. Čech je vzácná výjimka," informoval instruktor Tomáš Podzimek z nejmenované společnosti vlastnící právě diskutovaná vozítka. Ať už cizinec nebo našinec, alkohol chutná všem. Tady ani kvůli několika promile nebezpečí ztráty řidičáku nehrozí. „To určitě ne, ale můžete se spolehnout, že opilým zájemcům vozítko nepůjčíme, ani kdyby nám dávali několikanásobek ceny. To si opravdu nedovolíme přivodit někomu malér," odmítal tyto spekulace další z přítomných instruktorů Martin Weber a Tomáš Fasl.

Cílem radnice Prahy 1 je nalezení optimálního řešení, která nejen že budou v souladu s výkladem příslušných paragrafů, ale budou hlavně zohledňovat reálný stav na chodnících v Praze 1.