VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vína v bedýnkách oslovila Prahu i Hodonínsko. Jsou kvalitní, míní odběratelé

Jižní Morava – Každý měsíc nová sada, navíc poznávání moravských vín v pohodlí svého bytu či domku, případně při zahradním grilování. Netradiční bedýnkový marketing za pět let zapustil pevné kořeny také u milovníků jihomoravského vína.

12.9.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Lidé na Hodonínsku mají poměrně velký zájem o bedýnky s vínem.Foto: Vinarte

Jedním z těch, kdo novinku vyzkoušeli, je osmašedesátiletý Zdeněk Horák z Kyjova. Vína v bedýnkách odebírá už pět let. „Tento typ marketingu se mi líbí hlavně proto, že vína jsou už předhodnocená zkušenými sommeliéry. Jsou vždy kvalitní, od různých dodavatelů, takže můžu poznávat i porovnávat. Často se v bedýnkách vyskytují má oblíbená suchá vína, což mi vyhovuje,“ řekl pravidelný odběratel boxů z města na Hodonínsku.

S myšlenkou přišla moravská společnost Vinarte před pěti lety. Netradiční marketing zabodoval nejvíc v Praze a ve velkých městech po celé České republice. „Překvapivě druhou největší skupinu členů Klubu Vinarte, kteří na tento typ marketingu slyší a tvoří pravidelné odběratele bedýnek s víny zajímavých rodinných vinařství, jsou zákazníci z jižní Moravy, respektive Hodonínska. A to i přesto, že si tady mohou dobrá vína koupit přímo od vinařů téměř na každém rohu,“ upozornila mediální zástupkyně společnosti Hana Raiskubová.

Jak dodal jednatel Vinarte Jan Winkler, vína v degustačních bedýnkách i s klubovým magazínem odebírají pravidelně téměř dva tisíce zákazníků. „Z jižní Moravy je z nich pětina,“ podotkl Winkler.

Firmě se daří rozšiřovat klientelu, i když odborníci na vinařský marketing úspěchu této strategie moc nevěřili. „Český a moravský konzument vína nerad experimentuje, podle marketingových průzkumů je spíše konzervativní. Nebude si tudíž objednávat produkt od vinaře, kterého nezná,“ myslel si před startem bedýnkového obchodu odborník na vinařský marketing Miloš Černohorský.

Jenže nová prodejní filozofie nakonec prorazila. „Jedinečný výběr vín od špičkových vinařů za degustační ceny, klubový magazín zdarma, pravidelné zásilky domů, bonusové lahve, speciální klubové nabídky a slevy, úspora času a domácí degustace. Na to zákazník rád slyší,“ uvedla sommeliérka Lenka Kovářová.

Do projektu se zapojila řada jihomoravských vinařství, mezi nimi i Skoupil z Velkých Bílovic na Břeclavsku. „Nám se tento typ marketingu velmi líbí. Vše je založené na momentu překvapení, do poslední chvíle totiž nevíte, co vám jako zákazníkovi přistane u dveří. Do rizika jde v tomto případě hlavně firma, aby neztratila klubové členy. Musí se hodně snažit, aby každá bedýnka byla pokaždé zajímavá,“ řekl Petr Skoupil.

Podobně tuto možnost prodeje vidí i v Rajhradském klášterním vinařství. „Zpočátku jsem tomu vůbec nevěřil. Jenže podařilo se jim mě přesvědčit, že i taková forma může mít úspěch a lidi bavit,“ řekl jednatel Rajhradského klášterního Jiří Ruibar.

Autor: Petr Turek

12.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Filtr pevných částic.
AUTOMIX.CZ
3

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Podzim. Ilustrační foto.
5

Dnes končí astronomické léto, nastává podzimní rovnodennost

Jak se žilo v renesanci na Pražském hradě, ukázal oceněný výzkum

Kdo na Pražském hradě pěstoval alchymii nebo kdo si mohl dovolit tehdy módní malovanou keramiku, naznačuje výzkum archeoložky Gabriely Blažkové. Podrobně popsala a zařadila do širších souvislostí cenné nálezy z odpadních jímek, o kterých se sice vědělo již od 20. a 30. let minulého století, dosud se však jimi nikdo soustavně nezabýval. Blažková za svou práci dnes převzala cenu předsedkyně Grantové agentury ČR.

Výzkumu se v Česku daří, ocenění dnes získá devět projektů

Nejlepší projekty v základním i aplikovaném výzkumu ocení dnes dvě státní organizace, které poskytují peníze pro tuto oblast. Ceny jdou napříč obory, převezme je například archeoložka věnující se průzkumům v okolí Pražského hradu, hydrobiolog zaměřující se na stav Šumavy či firma, která vyvinula "rostoucí" endoprotézy pro děti. 

Koridor má další zpoždění, SŽDC musí znovu posoudit nabídku firem

Správa železniční dopravní cesty musí znovu přezkoumat nabídku sdružení firem vedených společností Metrostav, které hodnotící komise navrhla jako vítěze soutěže na modernizaci koridoru mezi vinohradskými tunely a stanicí Praha Hostivař.

V 95 letech zemřela Věra Ždichyncová, tanečnice a někdejší sólistka baletu ND

Ve věku 95 let zemřela v pondělí 18. září Věra Ždichyncová, tanečnice, pedagožka a někdejší sólistka baletu Národního divadla (ND). Ve středu to uvedl mluvčí ND Tomáš Staněk. Věra Ždichyncová získala v roce 2014 cenu Thálie za celoživotní taneční mistrovství.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení