Pražský magistrát v úterý vybral vítěze grafických návrhů, jež budou hlavnímu městu dělat propagaci. Na reklamní masáži se radní shodli v polovině září. Investovali do ní 5,5 milionu korun.

„Vybrali jsme návrh Petra Šálka, protože splnil zadané podmínky soutěže. Představuje Prahu v celé její rozmanitosti a je rovněž v souladu s moderní architekturou letiště, s jehož interiérem vytvoří kompaktní celek,“ vysvětlil důvody přiklonění se k vítěznému návrhu radní Milan Richter (ODS).

Předsednictví se blíží

Podle něj je vystavení plakátů důležité především z toho důvodu, že Praha zatím nemá na letišti své informační centrum a je nutně potřeba jeho prezentace, především proto, že se blíží předsednictví Evropské unie.

„Je důležité, aby cestující věděli, že jsou v Praze, hlavním městě, které předsedá EU a nikoli na anonymním letišti. Záměrem expozice je představit Prahu jako přátelskou moderní metropoli, která zachovává kulturní dědictví a zároveň poskytuje kvalitní služby svým návštěvníkům,“ doplnil Richter.

Po celém letišti

Reklamní poutače budou na ruzyňském letišti umístěny nejen v příletových a odletových halách, ale také v takzvané tranzitní neveřejné části nebo v chodbách, kterými cestující chodí z letištní haly přímo do letadel.

Jen za první pololetí prošlo letištěm na 6 milionů cestujících.

Podle mluvčí letiště Evy Krejčí je propagace hlavních měst v letištních halách v Evropě běžná. „Letiště je vlastně první místo, které pasažér v dané zemi vidí, a proto jej země ke své prezentaci využívají. Není proto důvod, proč by se měla Praha odlišovat,“ uzavřela Krejčí.