VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jen spokojení turisté se vracejí

PRAHA - Téměř 800 tisíc návštěvníků se letos v prvním čtvrtletí ubytovalo v pražských hotelech či penzionech. Přes 690 tisíc hostů přitom přijelo ze zahraničí. Umí se Praha o turisty postarat? Podle prezidenta Asociace českých cestovních kanceláří Ladislava Havla vzdělávání lidí pracujících v cestovním ruchu stále kulhá. Proto asociace navrhla a díky přispění evropských fondů uskutečnila dva projekty, jejichž posláním je stav zlepšit.

27.6.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Eva Kořínková

„Prvním bylo jazykové vzdělávání pracovníků cestovního ruchu. Projekt jsme uskutečnili společně s jazykovou školou Ars Linguarum a právě skončil,“ informoval manažer projektu Pavel Vích.

Celkem 254 pracovníků z 52 pražských firem se zúčastnilo jazykových kurzů v hlavních světových jazycích a také japonštině. „Jazyková zásoba se vybírala tak, aby zohlednila okruhy, které se uplatní v každodenní praxi, management, marketing, gastronomie apod.,“ doplnil Vích. Z dotazníků, v nichž měli účastníci vyjádřit své názory po ukončení lekcí, vyplývá, že takřka 40 procent z nich uplatní nové znalosti ve své práci, dalších 40 procent ocenilo volbu slovní zásoby, přes 40 procent by mělo zájem o pokračování kurzů.

Druhý projekt, jehož hlavní část skončila letos v květnu, asociace uspořádala se společností Gresham a Clark. Zaměřil se na podporu konkurenceschopnosti cestovních kanceláří, agentur a hotelů v hlavním městě. „Máme za sebou kurzy marketing managementu, řízení konkurenceschopnosti, komunikační dovednosti a jednání se zákazníkem včetně potřebných prodejních dovedností. Největší zájem je přitom o interaktivní školení na specializovaném software X-market, kdy jednotliví účastníci modelovali reálné situace, se kterými se mohou setkat ve své firemní praxi,“ uvedl Pavel Fáček ze společnosti Gresham a Clark.

Zjednodušeně řečeno se účastníci pomocí počítačové simulace či hry učili získávat zákazníky a bojovat o ně, vyzkoušeli si různé strategie, jak je získávat. „Poučili se, že se musejí od sebe lišit nejen cenou, ale hlavně službami, lákavější nabídkou,“ uvedl Fáček s tím, že většina účastníků kurzů byla z menších cestovních kanceláří, jejichž pracovníkům scházejí teoretické znalosti.

Leckteří si teprve pod vedením odborníka uvědomili, jak důležité je poslouchat zákazníky. „Zjistili, že důležitější než mluvit je poslouchat,“ uvedl Fáček. Menší podnikatelé navíc často podceňují nutnost budovat dobré jméno firmy. „Mnozí až tady zjistili, že existuje zákazník a že je důležitý. Že když ho naštvou, příště s nimi nepojede a řekne to svým známým, o něž jako o zákazníky rovněž přijdou,“ řekl Fáček. Také tyto kurzy ohodnotilo 85 procent účastníků jako výborné, dalších 10 procent jim dalo známku chvalitebnou. Tento kurz bude na podzim pokračovat nácvikem prodejních schopností.

27.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Gabriela Blažková (vlevo) z Archeologického ústavu AV ČR převzala v Praze od Alice Valkárové Cenu předsedkyně Grantové agentury ČR

Jak se žilo v renesanci na Pražském hradě, ukázal oceněný výzkum

Věda a výzkum. Ilustrační foto.

Výzkumu se v Česku daří, ocenění dnes získá devět projektů

Koridor má další zpoždění, SŽDC musí znovu posoudit nabídku firem

Správa železniční dopravní cesty musí znovu přezkoumat nabídku sdružení firem vedených společností Metrostav, které hodnotící komise navrhla jako vítěze soutěže na modernizaci koridoru mezi vinohradskými tunely a stanicí Praha Hostivař.

V 95 letech zemřela Věra Ždichyncová, tanečnice a někdejší sólistka baletu ND

Ve věku 95 let zemřela v pondělí 18. září Věra Ždichyncová, tanečnice, pedagožka a někdejší sólistka baletu Národního divadla (ND). Ve středu to uvedl mluvčí ND Tomáš Staněk. Věra Ždichyncová získala v roce 2014 cenu Thálie za celoživotní taneční mistrovství.  

Na transplantaci dítě čekalo s mechanickým srdcem mimo tělo

Čtyři měsíce s mimotělním mechanickým srdcem strávilo ve Fakultní nemocnici v Motole dítě, které čekalo na transplantaci srdce. Lékaři museli zvolit toto náročné řešení, protože malému pacientovi selhávalo vlastní srdce a problém se už nedal zvládnout pomocí léků. Unikátní předtransplantační péče i transplantace se zdařily a dítě je už v domácí péči. Uvedla to nemocnice v dnešní tiskové zprávě.

Šest nejčastějších chyb při výběru toalety

Ačkoliv na toaletě strávíme dle průzkumů přibližně tři měsíce života, nevěnujeme jejímu výběru příliš pozornosti. Přitom se dá udělat mnoho chyb, kterých později litujeme. Přečtěte si 6 nejčastějších prohřešků, kterých se při výběru WC dopouštíme.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení