VYBERTE SI REGION

Restaurace Coloseum slaví dvacáté narozeniny

Praha - Pětadvacet let je dlouhá doba. Ve chvíli, kdy se ohlížíte zpátky, připadá vám tento čas většinou jako mlhavý okamžik. Nejinak je tomu i u Jana Mužátka, majitele sítě restaurací Coloseum. Před pětadvaceti lety začal podnikat, prodával na Karlově mostě žíznivým turistům občerstvení. O pár let později, v roce 1995, otevřel první restauraci Coloseum ve Vodičkově ulici.

15.1.2016
SDÍLEJ:

Jan Mužátko, majitel restaurací Coloseum.Foto: www.pizzacoloseum.cz

„Miluju historii, miluju Itálii a miluju pizzu. Tehdy byly v Praze dvě tři pizzerie a já chtěl dělat pizzu takovou, jaká se dělá v Itálii. Kvalitní," řekl Jan Mužátko. Jak cestoval po Evropě, nacházel inspiraci a restaurací Coloseum přibývalo. Nyní jich je dvanáct, ty poslední otevřel na pražském Chodově a ve Vysočanech a také v Kladně.

Při návštěvě jakékoliv restaurace Pizza Coloseum si můžete být takřka jistí, že nekupujete „zajíce v pytli". Podobný design, ale především stejný jídelní lístek. Pravidelný návštěvník tak sází na jistotu. Na kvalitu kuchyní dbá známý šéfkuchař René Vokurka, a tak rozdíly v kvalitě jsou neznatelné.

Síť restaurací Pizza Coloseum žije letos dvacet let. Jan Mužátko má o budoucnosti jasno. „Cílem je, aby naše restaurace byly ve všech krajských městech. Neznamená to, že půjdeme všude za každou cenu. Musíme vědět, že mají smysl. Mimo Prahu sázíme na systém frančíz, protože provozovatel restaurace, který je z místa, zná místní prostředí, má kontakty, dobře se orientuje," uvedl Jan Mužátko.

Vstup na zahraniční trh

„Zároveň bych chtěl expandovat do zahraničí. Moc dobře vím, že kvalita námi nabízených služeb, jak obsluhy, tak jídla, je prostě špičková. Když k nám přijedou návštěvníci ze zahraničí, říkají, že jsme opravdu skvělí. A že se nemusíme bát vstoupit na zahraniční trh. Zahraniční řetězce u nás čerpají inspiraci. Jenže všechno je pochopitelně běh na dlouhou trať," popsal myšlenky na budoucnost.

„A mimochodem: také hodně o penězích. Nicméně z hlediska dopravy žádný problém. Dnes zásobujeme Ostravu, což jsou čtyři hodiny a pár minut. Autem vzdálenost stejně dlouhá jako do Vídně, Bratislavy, Linze, Salzburgu, Pasova, Norimberku, Mnichova," zmínil Jan Mužátko.

Devadesát procent všech produktů putuje do Colosea prostřednictvím Mužátkovy velkoobchodní firmy Pragogastro. „Je to jednoznačně nejlepší cesta. Vozíme si většinu produktů ze zahraničí, sami si vybíráme dodavatele, které řádně prověřujeme. Třeba mozzarellu v Itálii vyrábějí přímo pro nás," řekl Jan Mužátko. Pragogastro existuje tři roky, první rok měla firma obrat 26 milionů korun, letos to bude víc než trojnásobek.

Začátek podnikání v gastronomii

Když se Jana Mužátka zeptáte, kde přičichnul ke gastronomii, na chvíli zapřemýšlí a jasně odpoví: „Kdysi dávno jsem se motal v hospodě ve vesnici, kde jsme měli chalupu. A tam se konala svatba. Možná to byl můj začátek podnikání v gastronomii."

Za zmínku stojí ještě i Mužátkův projekt restaurací Jarmark, který po několika letech skončil. V principu šlo o to, že si hosté u jednotlivých stánků vybírají steaky, saláty a těstoviny, které pak přímo před nimi kuchař připraví. Zpočátku vše vypadalo na dobrý počin. Dnes lze říct, že Mužátko předstihl dobu. Nyní jsou Jarmarky minulostí. To naštěstí restauracím Coloseum nehrozí. Naopak. Návštěvníků mají stále více. Letos očekávají v Coloseích téměř 1,4 milionu návštěvníků.

I tento úspěch podpořil myšlenku podnikavého Jana Mužátka otevřít další projekt - Pivovar Národní. „Nutno říci, že vaření piva pro nás není úplnou premiérou," sdělil. „Vždyť dlouhá léta jsme provozovali Pivovar U Bezoušků v Průhonicích. Protože teď zažíváme velkou oblibu minipivovarů, rozhodli jsme se průhonický pivovar přestěhovat přímo do centra Prahy - na Národní 8. Hned vedle Národního divadla," doplnil.

Vyhlášená svíčková na smetaně

Jan Mužátko řekl, že rád vaří, ale spíše jen svátečně. To pak ale dokáže u plotny stát hodiny. Jeho svíčková na smetaně je u přátel vyhlášená. Podnikatel si občas zahraje golf, rád si zaplave a dvakrát týdně hraje tenis. A po třiceti letech intenzivního kouření, poté, co měl zánět průdušek, si vloni v dubnu zapálil a típnul poslední cigaretu.

„Stalo se tak ze dne na den, zdraví mi to přikázalo. Jsem sice občas unavený, ale jsem rád, že jsem s kouřením praštil," dodal majitel sítě dvanácti restaurací Coloseum Jan Mužátko.

Má tři děti ve věku 7, 14 a 21 let. Nejstarší potomek, syn Jan, jde v tatínkových šlépějích - studuje odbornou školu gastronomickou Institut Paula Bocuse v Lyonu. Kdo ví, jednou bude třeba tatínkovi do jeho podnikání hodně mluvit. V každém případě má Jan Mužátko pro svou úspěšnou firmu budovanou celých dvacet let důstojného následovníka.

Čtěte také: Šéfkuchař Vokurka: V pralese mi bylo hrozně. Myslel, že to je můj konec!

Autor: Jiří Macek

15.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Musel vyjít na kopec, aby zjistil, jak se žije pod ním

Praha /ROZHOVOR/ - Střídavě cestuje mezi Prahou a Ostravou. Na prknech, která znamenají svět, se objevuje jako Jidáš v Jesus Christ Superstar nebo Fantom Londýna alias Jack Rozparovač. Jeho herecký um ale lze zhlédnout i v muzikálu Alenka v kraji zázraků, který měl minulý týden premiéru. Dále se intenzivně věnuje činohře a uměleckému přednesu, v němž se cítí svobodný. Takový je třiadvacetiletý herec Lukáš Adam.

Cenu Havlovy nadace letos dostane filozof Jan Sokol

Praha - Cenu Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97 dostane letos přední český filozof, vysokoškolský profesor a publicista Jan Sokol. Ocenění převezme 5. října, v den Havlových nedožitých 80. narozenin, sdělil v pondělí ředitel nadace Vangelis Zingopis. Nadace ocenila Sokola za jeho přínos ke svobodě slova a rozvoji vzdělanosti, současně vyzdvihla i jeho osobní statečnost v době komunismu. Při příležitosti předání ceny vydává sborník Sokolových esejí a textů nazvaný Nežít jen pro sebe

Odvrácená tvář potravinových doplňků

Jsou snadno dostupné a slibují úlevu od mnoha obtíží a problémů. Výrobci je prezentují jako „přírodní prostředky" a vzbuzují u klientely falešný pocit neškodnosti a bezpečí. Ve skutečnosti číhá v chabě regulovaných vodách trhu s potravinovými doplňky na konzumenty celá řada nebezpečí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies