Samostatnou kapitolou potom je bezpečnost nákupů na zahraničních webech. Důvěra Čechů v tomto směru pomalu roste. Pro 43 % místních nakupujících není důležité, zda se online obchod nachází v zahraničí, 35 % dotázaných důvěřuje zahraničním online obchodům stejně jako těm domácím.

Kupující může své peníze získat zpět

Neustále ale přetrvávají u spotřebitelů obavy, především o důvěryhodnost obchodů a bezpečnost plateb. Ta je klíčová při rozhodování o způsobu platby. Ve 24 z 32 zemí zařazených do průzkumu je PayPal nejčastěji uváděným způsobem platby za nákupy v zahraničí.

Dalším zajímavým faktem je, že nejčastěji uváděným důvodem, proč by online nakupující zvolili PayPal namísto jiného způsobu platby za online nákup v zahraničí, je možnost získat zpět své peníze v případě, že prodejce zboží nedodá nebo se dodané zboží neshoduje s popisem.

Společnost nabízí obchodníkům např. PayPal PassPort

„Vše je otázkou transparentnosti a důvěryhodnosti prodejce. Faktory jako popis produktů a poštovné by měly být na webu obchodníka snadno k nalezení," říká Matt Komorowski, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu. „Přeshraniční obchod může být pro prodejce důležitým zdrojem dalších příjmů.

Společnost PayPal chce svým zákazníkům pomáhat při vyhledávání nových mezinárodních prodejních příležitostí, a proto aktivně nabízíme českým obchodníkům nástroje jako PayPal PassPort a PayPal Refunded Returns, které jim mohou přivést více zákazníků ze zahraničí."