„Část nákladu budeme distribuovat na adresy předplatitelů našich časopisů. Budeme ho přizpůsobovat poptávce. Chceme být nejprodávanější a nejčtenější nebulvární noviny," uvedl Klíma. Podle něho se teď Pražský deník pohybuje se čteností kolem 12 tisíc až 13 tisíc čtenářů zhruba na osmém místě v Praze.

Podle údajů Unie vydavatelů nejčtenější v Praze je zdarma distribuované Metro s odhadovanými 213 tisíc čtenáři na vydání, druhý Blesk má 171 tisíc čtenářů a třetí Mladá fronta Dnes má v Praze 86 tisíc čtenářů.

Deset korun

Pražský deník bude k dostání na 3000 místech, což je o 1000 více než dosud. Jeho zaváděcí cena bude letos deset korun.

Podle šéfa projektu Romana Galla bude nový Pražský deník stavět na zpravodajství z Prahy pro Pražany, bude nabízet servisní informace pro čtenáře, ale bude čerpat i z dalších 70 regionálních redakcí Deníku po celé zemi a také od autorů z časopiseckého vydavatelství Astrosat a tabletového Dotyku.

Spolu s novou podobou Pražského deníku se změn dočkají i všechny ostatní regionální deníky. Spolu s novým Pražským deníkem se objeví i jeho nové internetové stránky.

Jedna firma

Vltavu-Labe-Press, časopisecké vydavatelství Astrosat a tabletový Dotyk vlastní od loňského roku investiční skupina Penta, která tak vstoupila na mediální trh. Podle Mokráně firmy budou k 1. červenci fúzovat. „Záměr je mít jednu firmu," uvedl. Pravděpodobné přitom je, že budoucí jediná mediální firma Penty dostane nový název.

Týkat se to má jak mateřského vydavatelství Vltava-Labe-Press, tak jeho časopisecké dceřiné společnosti Astrosat Media, provozovatele digitálních magazínů Tablet Media, grafické laboratoře Newslab a výhledově i čerstvě koupené firmy Webfarm, která provozuje inzertní web Cars.cz.

V září pak čeká zmíněná vydavatelství stěhování do nového objektu Aviatica v areálu Waltrovka, který Penta zbudovala v pražských Jinonicích, napsal Mediář.cz.