„Pokles je dán především úbytkem zadání velkých stavebních zakázek hlavně v dopravní infrastruktuře v souvislosti s přechodem na nové programové období čerpání prostředků z evropských fondů a také nedořešením problémů s posuzováním vlivu na životní prostředí," uvedl ředitel pro inženýrskou činnost ÚRS Praha Zdeněk Kunc.

Do konce října byly zadány čtyři miliardové zakázky 

Hodnota zakázek na pozemní stavby meziročně klesla o 15 procent na 20,3 miliardy korun a na inženýrské stavby o 39,3 procenta na 54,2 miliardy korun. Průměrná velikost zakázky byla 19,2 milionu korun, o čtyři procenta méně než je průměr za loňský rok.

Do konce října byly zadány čtyři stavební zakázky s cenou nad miliardu korun. První byla modernizace dálnice D1 v úseku Psáře - Soutice za 1,13 miliardy korun. Zakázku získalo sdružení Metrostav, Swietelsky stavební. Druhou je oprava železniční trati v úseku Opava východ - Olomouc hlavní nádraží za 1,03 miliardy korun, kterou dostala společnost Strabag Rail.

Největším zadavetelem bylo ŘSD

Třetí je revitalizace trati Okříšky - Zastávka u Brna za 1,14 miliardy korun rovněž pro Strabag Rail. Čtvrtá zakázka patří Eurovii. Jde o stavbu dálnice D3 v úseku Ševětín - Borek v hodnotě 1,13 miliardy korun. Největšími zadavateli z vládního sektoru byly po ŘSD Správa železniční dopravní cesty (10,1 mld. Kč) a ministerstvo zemědělství (1,1 mld. Kč).

Veřejnou zakázku na stavební práce získalo do konce října 1075 firem. Největší objem patřil Eurovii, které veřejná správa zadala 149 zakázek za 3,5 miliardy korun. U dalších 70 tendrů za 4,1 miliardy korun bude mít podíl díky účasti ve sdružení s jinými firmami.

Čtěte také: Stavební firmy v Praze pro letošek očekávají spíše pokles tržeb