„Po celém světě je stále ještě na 60 uživatelů letounů L-39, zhruba 600 těchto strojů je stále v provozu. Tyto starší stroje bude potřeba postupně nahradit novými, proto věříme, že nová generace L-39 má velký potenciál uspět na trhu,“ uvedl prezident Aera Giuseppe Giordo.

Nová generace letounu přebírá to nejlepší od svého předchůdce – nízké provozní náklady, vysokou spolehlivost, snadnou logistiku a skvělé letové schopnosti – a tyto vlastnosti spojuje s nově vyvinutým motorem od výrobce Williams International a řadou dalších vylepšení. Nyní je ve výrobě zhruba 800 nových dílů, dalších 800 dílů L-39NG je převzato z původního Albatrosu.

Výrobní hala pro letouny společnosti Aero Vodochody.
ČEB půjčí Aeru 320 milionů na vývoj nového Albatrosu

Ze čtyř letounů, postavených v této fázi výroby, bude první z nich sloužit jako letový prototyp, dva letouny jsou určeny pro zátěžové a únavové zkoušky a čtvrtý letoun už by měl být dodán prvnímu zákazníkovi.

„V současnosti intenzivně jednáme s potenciálními zákazníky. Vážný zájem má hned několik zemí z řad stávajících uživatelů L-39, ale i dalších zemí, které v příštích letech čeká nezbytná generační obměna letky cvičných proudových letounů,“ doplnil Giuseppe Giordo.

První let Boeingu 747 proběhl v barvách aerolinek Pan Am
Konec legendy. Boeing 747 končí po dobrém půlstoletí

Společnost Aero Vodochody Aerospace je největším leteckým výrobcem v České republice. V oblasti vlastních letounů je Aero stálým partnerem řady armádních letectev a má silnou pozici na trhu s vojenskými cvičnými a lehkými bitevními letouny. Díky stovkám stále používaným letounů L-39 a zejména díky svému novému letounu L-39NG se Aero profiluje jako lídr na světovém trhu s proudovými cvičnými letadly.

Ilustrační foto
Ministr obrany převzal nové vozy Tatra pro českou armádu