VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letiště Václava Havla loni odbavilo meziročně o 7,9 procenta více lidí

Praha - Pražské Letiště Václava Havla loni odbavilo 12,03 milionu cestujících, což je o 7,9 procenta více než v roce 2014. V meziročním srovnání je to největší nárůst minimálně za deset let, sdělili zástupci firmy. Podle nich k nárůstu přispěl mimo jiné nový program slevových pobídek pro stávající partnery, kteří otevírali nové destinace a nasazovali větší letadla. Letiště rovněž přilákalo do Prahy nové dopravce.

19.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Podle předsedy představenstva Českého Aeroholdingu Václava Řehoře výsledkem intenzivních jednání s leteckými dopravci a nového programu slevových pobídek bylo v loňském roce zavedení 27 nových leteckých spojení a příchod osmi nových aerolinek na český trh.

Řehoř současně očekává, že by cestujících mělo letišti přibývat i letos. „Pokud výsledky v rámci roku neovlivní žádné nepříznivé faktory, mohli bychom se v letošním roce v objemu odbavených pasažérů dostat na historický rekord," uvedl.

V meziročním vyjádření pak Letiště Praha pro letošní rok očekává zhruba pětiprocentní růst. Podle analytika a investičního bankéře Petra Kováče by ale výhled mohl být i o něco optimističtější. „Více makroekonomických ukazatelů podporuje optimistický výhled. Není to jen nízká cena leteckého paliva, ale i globální politický vývoj, kdy turisté i byznys klientela směřuje do bezpečnějších krajin, mezi které se Česko počítá," řekl Kováč.

Ceny letenek

To potvrzuje i Josef Terejbal, ředitel portálu Letuška.cz zaměřeného na prodej letenek. Podle něj bude letos cena letenek až druhým ukazatelem, podle kterého si budou lidé dovolenkovou destinaci vybírat, tím prvním bude právě bezpečnost. Pětiprocentní nárůst cestujících na letošní rok je podle něj realisticky zvolenou vyhlídkou.

Loni opět přibylo i cestujících, kteří v Praze nepřestupují, ale naopak zde svůj let začínají nebo končí. Proti předchozímu roku se jejich počet zvýšil o 7,1 procenta, a překročil tak rekord z roku 2014, kdy jich meziročně přibylo o téměř šest procent.

Do Prahy v roce 2015 létalo 64 leteckých společností na pravidelných linkách do 141 destinací. Většina lidí využívala lety z pražského letiště na cesty po Evropě. Na celkovém provozu se tyto lety podílely 90,6 procenta, 3,4 procenta tvořily lety na Blízký východ a 3,2 procenta lety do afrických destinací.

Stejně jako v roce 2014 nejvíce lidí i loni směřovalo z Prahy do Británie a Německa, počet těchto cestujících se navíc meziročně zvýšil. Přibylo i cestujících do Itálie, která z loňské třetí pozice nejoblíbenější destinace odsunula Rusko, o které lidé projevovali opět menší zájem než o rok dříve. Rusko tak skončilo čtvrté následované Francií.

Čtěte také: Pražské letiště vloni odbavilo 50 tisíc tun nákladu

Autor: ČTK

19.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Nový vůz kynologické skupiny.
5

Při záchraně životů poslouží strážníkům-kynologům nové auto

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Generál Andor Šándor: Bezpečné metro? Nedělejme si iluze

/ROZHOVOR/ Terorismus. Stále častěji skloňované slovo. Bohužel právem. Jako jeden z mnoha příkladů v posledních týdnech může sloužit útok v petrohradském metru, kde si výbuch vyžádal 14 obětí a desítky zraněných. Jak je to se situací v metru u nás? Známý bezpečnostní expert Andor Šándor je v této otázce skeptický.

Dluhová poradkyně: Do dvou set tisíc se situace obvykle dá řešit bez bankrotu

Praha - Nejdůležitější je být připraven i na horší životní situace a v případě, že se člověk dostane do dluhů, je začít hned řešit. To říká Kateřina Jirová, vedoucí programů k řešení zadluženosti ze sdružení RUBIKON Centrum, které pracuje zejména s lidmi s trestní minulostí. „Jejich zadluženost je v zásadě podobná, jako kohokoliv jiného," míní.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies