VYBRAT REGION
Zavřít mapu

I malé firmy mohou prorazit na zahraničních trzích a podnikat globálně

Praha - Jednou z největších výzev, která stojí před každou firmou, je vyhledávání a získání nových zákazníků. Malé firmy přitom velmi často míří pouze na lokální trhy a neodvažují se zkusit uspět i na těch zahraničních. Přitom právě tam může být velká skupina zákazníků, která si produkt malé firmy ráda koupí. Ostatně tomu odpovídá i trend, kdy stále více lidí nakupuje online a neřeší, z které země daný obchodník pochází. Nakupují online, protože na zahraničních trzích najdou zboží, které na domácím trhu není a více než tři čtvrtiny nakupujících hledá nižší cenu. 

28.7.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: PayPal

Zákazníci sice neřeší, odkud zboží nakupují, ale řeší bezpečnost plateb. Klienti zkrátka chtějí mít jistotu, že nepřijdou o své peníze a dostanou za ně naopak požadované zboží. V online obchodování se přitom točí obrovské sumy. Společnost eMarketer odhaduje, že v roce 2016 nakupovalo po celém světě online více než 1,6 miliardy lidí, kteří dohromady utratili téměř 2 biliony dolarů. V roce 2020 by to přitom mělo být již 27 bilionů dolarů. I malé firmy by proto neměly cílit jen na domácí trh, ale naopak myslet více globálně a využít obrovský potenciál, který expanze na zahraniční trhy nabízí. To ostatně potvrzuje i Konrad Selerski, Country Operating Officer společnosti DaWanda, která je přední online obchodní platformou pro obchodování s ručně vyráběnými produkty. Podle něho je pro české prodejce nejvíce zajímavý německý, francouzský, rakouský, španělský, britský, italský, švýcarský a holandský trh. 

PayPal nastavil standard

Pokud se menší firma rozhodne nabízet své produkty na zahraničních trzích a nemá s tím předchozí zkušenost, měla by podniknout řadu dílčích kroků, které zaručí, že efekt bude co nejvyšší a bude odpovídat očekávání. Prvním krokem by měla být analýza vlastních dat, ze kterých zemí přichází v současném stavu nejvíce zákazníků a na tyto trhy se ještě víc zaměřit, případně rozšířit svůj záběr na těchto trzích. 

38 % online nakupujících uvádí, že zabezpečený způsob platby je možným podnětem pro nákupy v zahraničí. Druhým krokem by proto mělo být rozhodnutí, jakým způsobem má být za zboží zákazníkem zaplaceno. Určitě je dobré již na začátku najít poskytovatele plateb s celosvětovou působností a dobrou pověstí. Za průkopníka v této oblasti a firmu, která v této oblasti nastavila standard, je brán PayPal. Není také od věci znát dobře zákony, cla a daně, aby zákazníci vždy věděli, jaké poplatky musí platit a jak má být zboží distribuováno. Klienti rovněž slyší na dobrou prodejní podporu a rychlé doručení zboží, nejlépe zdarma.

Jednoduchou cestou je začít na existujícím online tržišti

Pokud firma vyhodnotí, že všechny tyto kroky je schopna zvládnout, nastává finální rozhodnutí, jakým způsobem na zahraniční trh vstoupit. Poměrně jednoduchou cestou, jak si takový trh “osahat“, je začít na existujícím online tržišti, jakým je například eBay. To dokáže zajistit pro začátek lepší dosah s nižšími náklady.

Navíc umožňuje firmě otestovat poptávku po jejích produktech před tím, než investuje značnou částku do přepracování vlastního webu. O něco pokročilejší možností je optimalizovat stávající web pro mezinárodní zákazníky a nejpokročilejší možností je potom vybudování webu navrženého tak, aby přilákal zákazníky z konkrétních cizích zemí. Produkty a strategie, které fungují v České republice, totiž nemusejí nutně fungovat jinde. Proto je nutné optimalizovat obsah pro nejoblíbenější vyhledávací weby v zemích, na které se firma rozhodla vstoupit. 

Autor: Redakce

28.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Patronem soutěže se stal Jakub Štáfek Lavi z kultovního seriálu Vyšehrad (na snímku). „Chance je zábavná, odvážná a drzá, stejně jako on,“ řekla mluvčí firmy Markéta Světlíková.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Nový šéfdirigent České filharmonie Byčkov má smlouvu na pět let

Ředitel České filharmonie (ČF) David Mareček dnes v pražském Rudolfinu za přítomnosti ministra kultury Daniela Hermana (KDU-ČSL) podepsal pětiletou smlouvu s novým šéfdirigentem Semjonem Byčkovem. Čtyřiašedesátiletý Američan ruského původu filharmonii povede po zesnulém Jiřím Bělohlávkovi. Semjon Byčkov byl jmenován šéfdirigentem a hudebním ředitelem České filharmonie od sezony 2018/2019. Orchestru se současně ujmou dva hlavní hostující dirigenti Jakub Hrůša a Tomáš Netopil.

Soud zaslal lobbistovi Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu

Městský soud v Praze zaslal v pátek lobbistovi Marku Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu. ČTK to řekla mluvčí soudu Markéta Puci. Kdy musí Dalík nastoupit do vězení, sdělí mluvčí až poté, co si lobbista zásilku vyzvedne.

Středoškoláci půjdou volit. Chtějí o zemi rozhodovat

Maturitní třída pražského víceletého gymnázia. Skupina dívek, které letos poprvé půjdou volit, se baví, komu dá hlas. Katka váhá mezi TOP 09 a ODS, Karolína, Vendula a Veronika to hodí Pirátům, Anna topce.

Bývalá ministerská náměstkyně žaluje stát kvůli svému odvolání

Bývalá náměstkyně ministra zdravotnictví Lenka Taie Kolaříková podala žalobu na stát kvůli svému odvolání z funkce. Tvrdí, že ji ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík (ČSSD) odvolal v rozporu se služebním zákonem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení