Systém pomocí barev bezpečnostní čáry na nástupišti směřuje cestující do vagonů, které jsou nejméně obsazené. „Tím pádem se metro dokáže zrychlit až o tři vteřiny na jednu zastávku a ročně by systém přinesl úspory v řádu čtvrt miliardy korun," uvedl organizátor akce Tomáš Studeník.

Čtěte také: Účastníci hackathonu v Praze budou vylepšovat městskou dopravu

Nejmladšímu účastníkovi bylo 17 let 


Čeští studenti vyhráli v konkurenci 20 týmů ze 13 zemí. Cílem akce bylo vymyslet dopravní prostředek budoucnosti, který zbaví světové metropole škodlivých emisí, dopravních zácp a stresu řidičů. Dvacítka trojčlenných týmů měla 48 hodin na řešení problémů. Nejmladšímu účastníkovi bylo 17 let, nejstaršímu 68.

Každý tým byl složen z vizionáře, designera a programátora. Vizionář přicházel s nápadem, designer zajistil, aby se lidem řešení líbilo, a programátor vytvořil funkční prototyp nového produktu nebo služby.

Mohou vznikat nové věci 

Soutěžící přitom pracovali s reálnými daty pro Prahu získanými z dopravních systémů, satelitů, jízd taxíků, jízdních řádů a řady senzorů hluku či škodlivých zplodin rozesetých po hlavním městě.
„Hackathon zrychluje vývoj produktů a služeb. Na co byste normálně potřebovali měsíce, se stane za pár dní. Lidé na hackathonu by se jinak nepotkali, pocházejí z odlišných prostředí a zemí. Proto můžou vznikat nové věci," uvedl ke smyslu soutěže organizátor největšího hackathonu ve Velké Británii Jakub Jurových.