„Jsem rád, že se ukázalo, že se zvýšil počet cestujících a že propad tržeb je mnohem nižší, než kritici zlevnění očekávali," uvedl Dolínek. První odhady totiž hovořily o tom, že by ztráty mohly činit několik stovek milionů korun, což se nakonec nepotvrdilo. DPP bude ještě dopočítávat tržby z jízdného jako z celku.

Dopravní podnik Praha. Ilustrační foto.
Dopravní podnik chce zvýšit příjmy za reklamy na svém majetku

Výpadek se musí kompenzovat snížením provozních nákladů 

Naproti tomu počet cestujících se zvýšil po zlevnění ročního kupónu a to o 109,7 milionů lidí, což je nárůst o necelých 10 procent. Pražský dopravní podnik přitom ročně přepraví přes 1,5 miliardy cestujících. O výsledcích bude ještě jednat dozorčí rada DPP. „Musíme výpadek kompenzovat snížením provozních nákladů, což se nám daří," dodal Gillar.

Celkové tržby z jízdného loni klesly asi na 3,669 miliardy korun. Naproti tomu předloni byla tato částka vyšší a to 3,788 miliardy korun. Celkem bylo v pražské integrované dopravě na jízdném vybráno 4,258 miliardy korun.

Oprava eskalátoru v metru. Ilustrační foto.
Pohyblivé schody se staví hlavně po nocích, vysvětluje dopravní podnik

Jízdné zlevnila v roce 2015 vládnoucí koalice ANO, ČSSD, Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL, STAN). Opozice tento krok kritizovala, právě kvůli propadu tržeb. Zlevněné kupóny pak platí od loňského července. Ještě letos v květnu radní rozhodli, že cena kupónů zůstane stejná i pro příští rok.