„Jsem rád, že se ukázalo, že se zvýšil počet cestujících a že propad tržeb je mnohem nižší, než kritici zlevnění očekávali," uvedl Dolínek. První odhady totiž hovořily o tom, že by ztráty mohly činit několik stovek milionů korun, což se nakonec nepotvrdilo. DPP bude ještě dopočítávat tržby z jízdného jako z celku.
Výpadek se musí kompenzovat snížením provozních nákladů
Naproti tomu počet cestujících se zvýšil po zlevnění ročního kupónu a to o 109,7 milionů lidí, což je nárůst o necelých 10 procent. Pražský dopravní podnik přitom ročně přepraví přes 1,5 miliardy cestujících. O výsledcích bude ještě jednat dozorčí rada DPP. „Musíme výpadek kompenzovat snížením provozních nákladů, což se nám daří," dodal Gillar.
Celkové tržby z jízdného loni klesly asi na 3,669 miliardy korun. Naproti tomu předloni byla tato částka vyšší a to 3,788 miliardy korun. Celkem bylo v pražské integrované dopravě na jízdném vybráno 4,258 miliardy korun.
Jízdné zlevnila v roce 2015 vládnoucí koalice ANO, ČSSD, Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL, STAN). Opozice tento krok kritizovala, právě kvůli propadu tržeb. Zlevněné kupóny pak platí od loňského července. Ještě letos v květnu radní rozhodli, že cena kupónů zůstane stejná i pro příští rok.