Letiště na taxislužbu vyhlásila výběrové řízení. Na bedrech odborníků teď leží posouzení, který ze čtyř přihlášených zájemců nabídl nejlepší podmínky. Do klání se přihlásili společnosti AAA radiotaxi, Fix, City taxi a Taxi Praha.

Žlutá je barva naše

Jisté je jedno: čtyři miliony pasažérů ročně budou v následujících letech vozit automobily mladší pěti let. Každý z provozovatelů navíc musí akceptovat podmínku jednobarevných vozů. Letiště kromě žluté nově povolilo také barvu bílou, stříbrnou a slonovou kost. Žlutou však doporučuje s ohledem na záměr magistrátu vyčlenit rychlé pruhy na komunikacích, do nichž budou moci pouze vozy této barvy.

V současnosti mohou lidé mířící na letiště využívat služeb žlutých vozů AAA radiotaxi, stříbrných aut Airport Cars společnosti Fix a nebo minibusů společnosti Cedaz.

Nespokojeni nebyli

„Důvodem k novému výběrovému řízení není nespokojenost se současnými provozovateli, ale skutečnost, že v průběhu roku 2010 vyprší jejich stávající smlouvy,“ sdělila Eva Krejčí, mluvčí Letiště Praha. Podle ní se bude na výběru společnosti podílet i magistrát. Rozhodující bude úroveň podnikatelského záměru a nabídnutá cena.

Smlouvy budou uzavřeny na pět let s tím, že taxislužba musí na letištní provoz vyčlenit minimálně 150 a maximálně 180 vozů, přičemž bude mít každý z obou provozovatelů ve svém parku 10 minibusů. Požadované stáří vozu je pět let.

Vítězné firmy se také smluvně zavážou k dodržování cen podle nařízení magistrátu. Maximální sazba může činit 28 korun za kilometr.

Nová smlouva se ale stala loni terčem kritiky. Konkurenční „taxikáři“, kteří by podmínky nesplnili, se snažili několik hodin dopravu u letiště blokovat.