VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Můj milý dení(č)ku aneb Cesta ke zlatu - 4. díl

Praha - Můj milý dení(č)ku, tak mi to pěkně utíká. Je čtvrteční ráno. Svítá. Chystám se na další ranní porci, a tak jsem si řekl, že napíšu pár řádků, než vyběhnu. Schválně, na co budu takhle po ránu myslet. Napadá mne, že utekl další týden a do startu toho závodu v triatlonu už zbývá jen 70 dnů.

13.4.2012
SDÍLEJ:

Jiří Macek po pěti kilometrech a výběhu do sedmého poschodí.Foto: Hana Macková

Možná bys řekl, že to ještě hodně dnů, ale není. Musím se přiznat, že už mne napadlo, že běhání nebude to jediné, co musím natrénovat. Je tu ještě plavání a kolo. A to je docela kámen úrazu.

Představ si, milý dení(č)ku, že jsem včera prohledal celý svůj šatník a našel jsem kdeco. Třeba neoprénový oblek, ve kterém jsem kdysi plaveckou část triatlonů absolvoval. Jenže jsem ho nezapnul, nějak jsem zeširokovatěl. Ale to je fuk. Nechci ho. Je to jen vzpomínka. Zatímco mistrům plavcům neoprén pomáhal k rychlému pohybu, mne pomáhal se neutopit. Nadnášel mne. Tak „silnou“ stránkou moje plavání vždy bylo. Hlavně to uplavat. O tom, jak jsem se v těch rybnících na závodech plaval, ti napíšu někdy příště.

Ale plavky jsem nenašel. Jen takové ty trenýrkovské, široké. V tom ale plavat nebudu, to bych byl za blázna. Musím mít klasické plavky. Takové plavecké slipečky. Takové, kterým se moje děti smějí.

Dení(č)ku, ale teď to hlavní. Kolo. Mám dvě. Horské a silniční. Obě byly v dobách svého zrodu docela kvalitní. Jenže mám je už asi mnoho let. A tak jistě pochopíš, že moje horské kolo je prehistorickým strojem. A moje takzvaná silnička, to znamená silniční kolo, na kterém bych měl jet ten závod, je dení(č)ku staré snad patnáct let. Slyšíš dobře, patnáct! Nevadí, říkám si, ujedu to i tak. Jenže nastal problém. Vlastně, milý dení(č)ku, těch problémů nastalo hned několik.

Když už se mi totiž podařilo tuhle kolo vytáhnout ze sklepa, dlouze jsem ho láskyplně pozoroval. A pak jsem si uvědomil realitu a zíral jsem, zíral a zíral.

Asi takhle, milý dení(č)ku: Pak jsem si ale začal uvědomovat realitu všedního dne. A najednou mi těch sedmdesát dnů do závodu připadá strašně málo.

Pominu obrovskou vrstvu zaschlého prachu všude, kam se mohl na kole dostat. Pominu ztuhlý řetěz, netočící se kolečka v přehazovačce, vylomený zub na převodníku, zadřené brzdy. Ke všemu jsem zjistil, že obě galusky jsou zpuchřelé. Fakt, úplně.

Já ti, milý deníč(k)u, seděl na bobku v tom sklepě, a jak jsem to kolečko pozoroval, bylo mi smutno. Napadlo mne, jak jsem takové krásné stvořeníčko mohl nechat tak zestárnout.

Jenže na tomhle se fakt jet nedá. Ale…

…ale náhodou mi náhodně zavolal kamarád fotograf a cyklista Václav Vopat. „Čtu tvoje dení(č)ky,“ říká. „Možná se utkáme, nic zrovna nefotím, tak si to rozdáme. Ten závod pojedu taky. Ve vodě mi sice uplaveš, ale já tě dojedu na kole a ty mi pak zase utečeš na běhu,“ má jasno.

Že se s ním uvidím, z toho mám fakt radost. Jenže mne v tu chvíli napadlo to zaprášené kolo. „Vašku, já sice běhám, ale taky je v tom závodě nejdůležitější jízda na kole.“ A popsal jsem mu můj zaprášený stroj, ke kterému jsem ztratil najednou důvěru. „Budu muset jet asi na tom horským. A je to 110 kilometrů, to mne zabije,“ špitl jsem. Jenže, milý dení(č)ku, co pak ten Vašek řekl, mne tak potěšilo a, že jsem se oblékl, vzal tenisky a z radosti jsem uběhl nad plán 15 kilometrů. Běžel jsem v to úterý až do tmy. Běžel jsem pořád a dokonce jsem si dal i pár rychlých úseků.

„Já ti kolo půjčím, je to sice tréninkové, ale třeba ti sedne,“ řekl Vašek to, co mne tak povzbudilo. Řekl mi to v úterý a od té doby mám strašně dobrou náladu. Strašně moc dobrou.

Ještě k tomu plavání, dení(č)ku. Já se ti začal otužovat. Kdo ví, jak studená bude voda v tom rybníku, kde se plave. Tak aby mne to nepřekvapilo. To otužování spočívá v tom, že večer, když jdu spát, tak se sprchuji. A na závěr pustím studenou vodu. Na moje tělo. Ale úplně studenou. Fakt. Ani trochu teplé v ní není. Na deset vteřin. No, na osm. Takový jsem frajer. Už jsem to takhle udělal včera. To jsem borec, co?

Je páteční ráno, v rádiu pípla půl sedmá, dopisuju dnešní dení(če)k, musím běžet…

Čtěte také: 
DOPIS JIŘÍHO MACKA: Vážený pane herče Jane Třísko
Můj milý dení(č)ku aneb Cesta ke zlatu - 1. díl
Můj milý dení(č)ku aneb Cesta ke zlatu - 2. díl
Můj milý dení(č)ku aneb Cesta ke zlatu - 3. díl

Máte-li chuť, napište autorovi na e-mailovou adresu: jiri.macek@denik.cz, co si o dení(č)ku, o jeho běhání myslíte? Můžete mu poradit, můžete mu vyčinit, můžete takřka všechno. Prostě napište, co vás napadne. Autor se na vaše myšlenky těší…

Autor je šéfredaktorem Deníku, region Praha + střední Čechy

Autor: Jiří Macek

13.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hasiči. Ilustrační foto.

Praha dá na provoz jednotek dobrovolných hasičů 105 milionů

Osvětlení v Praze. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

ÚOHS zakázal platnost smlouvy na provoz veřejného osvětlení, Praha se odvolá

AKTUALIZOVÁNO

ÚOHS zrušil tendr pražského dopravního podniku na úklid metra

Brno, Praha - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil tendr pražského dopravního podniku (DPP) na úklid metra. Veřejná zakázka za zhruba 600 milionů korun byla podle úřadu vypsána netransparentně. Rozhodnutí je pravomocné, jak vyplývá z webu úřadu. Dopravní podnik se proti verdiktu úřadu neodvolal. Podle mluvčí DPP Anety Řehkové chce podnik řízení opakovat.

Může stávka řidičů ochromit spojení Prahy s okolím?

Praha – Dojedou za týden do Prahy lidé, kteří míří do zaměstnání, do škol nebo třeba k lékaři? A podaří se odcestovat Pražanům mířícím ven z metropole? Může to být problém. Na čtvrtek 6. dubna vyhlásilo předsednictvo Odborového svazu dopravy stávku řidičů linkových autobusů. Celostátní a celodenní.

Developeři letos v Praze prodají zhruba 6500 bytů

Praha - Developeři letos v Praze plánují prodat 6500 až 6600 nových bytů. V porovnání s loňským rokem to znamená stagnaci nebo mírný pokles. Ceny by se mohly zvýšit o pět až deset procent. Vyplývá to z odpovědí developerů, které oslovila. Nejvíce, zhruba 1400 bytů, chce prodat Central Group. Podle generálního sekretáře Asociace realitních kanceláří Jana Borůvky by bylo k uspokojení poptávky potřeba prodat o několik tisíc bytů více.

Údržba trati pro tramvaje ovlivní i provoz autobusů

Praha – V úseku Hradčanská–Prašný most nepojedou v noci na pátek tramvaje. Údržba trati si vyžádá obousměrné přesušení provozu, které začíná 50 minut po půlnoci a skončit má 20 minut před pátou ranní. Bude se to týkat tří linek, jejichž trasy budou odkloněny přes zastávku Pražský hrad.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies