A to ještě srážka, na jejímž počátku stála obyčejná píchlá pneumatika, nedopadla nejhůř – následky mohly být podstatně tragičtější. Mohla se stát i hromadná nehoda s fatálními následky…

Jednačtyřicetiletá řidička označila místo výstražným trojúhelníkem a komunikaci opustila, připomněla Štěpánka Zatloukalová z ředitelství středočeské policie. To je sice správný postup – přesto však bylo jen otázkou času, kdy k nehodě dojde. To bylo jasné od chvíle, kdy auto zůstalo stát uprostřed dálnice.

Policisté nicméně o chybě konkrétní osoby zatím nehovoří. „Kolegové z dálničního oddělení v Mirošovicích dopravní nehodu zadokumentovali – a nyní je předmětem jejich vyšetřování míra zavinění jednotlivých účastníků," konstatovala Zatloukalová.

Maximální průjezd

Pravidla chování v podobných situacích jsou nicméně jasná – snažit se zachovat maximální průjezd. Jinými slovy: pokud to okolnosti dovolí, je při poruše důležité dostat auto co nejblíže na pravou stranu ve směru jízdy.

„Řidič i posádka by měli z vozidla ihned vystoupit a již v tuto chvíli mít na sobě reflexní vesty. Je nutné místo označit výstražným trojúhelníkem, případně také zapnutými výstražnými světly na vozidle a tím varovat ostatní řidiče," připomněla Zatloukalová.

Učí se to i v autoškolách: s porouchaným autem na dálnici pokud možno přejet do odstavného pruhu a co nejrychleji komunikaci opustit. Až za svodidla! Následně je pak na místě řešit situaci přivoláním pomoci.