VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Při střetu tramvají zemřel mladý řidič soupravy

Praha /AKTUALIZOVÁNO, FOTOGALERIE/ - Máme se bát jezdit tramvajemi? Podle dopravního podniku byla pondělní nehoda výjimečná.

19.9.2011
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Při srážce dvou tramvají v Plzeňské ulici v Praze zamřel v pondělí ráno řidič jedné z nich.Foto: HZS Praha/Jan Kostík

Nehoda dvou tramvají u Kotlářky nemá za posledních šest let na území Prahy obdobu.

Od tragického vykolejení tramvajové soupravy na Karlově náměstí, kdy zemřeli dva lidé, k podobné havárii s krutými následky dosud v metropoli nedošlo.

Co se vlastně stalo?

V rychlosti 65 kilometrů za hodinu narazila tramvajová souprava s číslem 20 v zastávce Kotlářka ve směru do centra do tramvaje číslo 14. Řidič dvacítky byl na místě mrtvý.

Bylo mu 36 let a u dopravního podniku pracoval od roku 1996.

„Neměl žádnou nehodu, ani záznam o případných kolizích. Byl to spolehlivý pracovník,“ řekla Ilona Vysoudilová, mluvčí pražského dopravce.

Jeho vedení vyjádřilo soustrast rodině zesnulého řidiče i jeho blízkým. Jedna z vyšetřovacích verzí, kterou se zabývá drážní inspekce, ukazuje na to, že zemřelému řidiči se mohlo udělat před nárazem nevolno.

„Poukázal na to výslech svědků,“ potvrdil Deníku Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce ČR.

Další verzi, kterou jak inspektoři, tak policisté prověřují, je technická závada na tramvajové soupravě.

Podle odhadů Drápala bude pravý důvod tragické nehody znám teprve za dva nebo tři měsíce.

„Není to obyčejná nehoda, zemřel při ní člověk, rychlost, kterou souprava jela, je dost vysoká. Navíc škoda je vyčíslena na 10 milionů korun, což je strašně moc,“ vyjmenoval Drápal důvody, proč drážní inspektoři budou ke včerejší srážce tramvajových souprav v Praze připravovat a vydávat podrobnou zprávu.

Máme se bát jezdit tramvajemi? Podle dopravního podniku byla nehoda výjimečná

Mají se Pražané bát jezdit tramvajemi? Podle odborníků na kolejovou dopravu není důvod.

„Myslím, že tramvajová doprava je jednou z nejbezpečnějších. Svědčí o tom i čísla, v loňském roce v Praze došlo ke 40 srážkám mezi tramvajemi, nezemřel při nich žádný člověk,“ vysvětlil mluvčí drážní inspekce Martin Drápal s tím, že kolejová doprava je oproti autobusové bezpečnější i proto, že na kolejích obvykle nejsou žádné zábrany, netvoří se kolony a také rychlost, kterou tramvaje jezdí, bývá nižší.

„Dalším argumentem, který zvyšuje bezpečnost, je skutečnost, že drážní doprava má přednost před ostatní,“ zdůvodnil Drápal.

Ilona Vysoudilová z dopravního podniku řadí včerejší nehodu mezi výjimečné. „Denně se na území Prahy srazí autobus nebo tramvaj s jinými vozidly. Většina nehod tramvají jsou ťukance, kdy se jen ohnou plechy. Škody jsou minimální,“ doplnila Vysoudilová.

Naproti tomu srážky, které zavinili řidiči tramvají a měly smrtelné následky, jsou v metropoli spíše výjimečné.

Dokládají to statistiky nehod tramvají. Naposledy cestující umírali v roce 2005, kdy na Karlově náměstí vykolejila tramvaj.

V živé paměti cestujících je nehoda dvou tramvají, která se odehrála v roce 2008 v Ostravě. Při této tragédií, kterou zavinil řidič jedné ze souprav, zemřeli tři lidé, 38 cestujících bylo zraněno a z toho 13 těžce. Tramvaje se střetly na jednokolejné trati. V metropoli se taková tramvajová trať nevyskytuje.

Počty střetů tramvají mezi sebou

2011


Dosud se v metropoli srazily tramvaje mezi sebou ve 32 případech. Oběť včerejší nehody je první v tomto roce. Jinak si až do včerejška vyžádaly nehody tramvají pouze lehká zranění 4 osob.

2010

Na území hlavního města se celkem 40krát srazily tramvaje mezi sebou. Usmrcen nebyl žádný člověk, jeden byl lehce zraněný. Škoda na tramvajových soupravách přesáhla tři miliony korun.

2009

V Praze se mezi sebou srazily tramvajové soupravy celkem 39krát. Při nehodách nebyl ani jeden zraněný a ani jeden usmrcený člověk a škoda se vyšplhala na 321 tisíc korun.
Přehled nehod tramvají s chodci a autobusy hromadné dopravy

2010


19. června: Tramvajová souprava linky 22 jela po ulici Ječná ve směru na Karlovo náměstí v Praze 2. Před křižovatkou ulic Ječná, Sokolská pravděpodobně řidič tramvajové soupravy nerespektoval dopravní signalizační zařízení pro tramvaje: stůj a pokračoval v jízdě. Došlo ke střetu soupravy s chodkyněmi, které přecházely vozovku po vyznačeném přechodu. Šly ale na červenou. Jedna z chodkyň utrpěla těžká poranění a byla hospitalizována, další žena utrpěla lehká poranění.

15. června: Linka 9 jela po ulici Národní, ve směru od mostu Legií k ulici Spálená, kde jí náhle z tramvajového ostrůvku vstoupila do jízdní dráhy šestadvacetiletá žena. Ta utrpěla po střetu s tramvají lehká poranění.

21. června: Tramvaj číslo 26 jela po ulici Švehlova ve směru z centra. Při rozjíždění soupravy tramvaje ze zastávky Na Groši byl zachycen chodec druhým vozem soupravy. Muž byl poté ještě několik metrů tažen soupravou ve směru jízdy a utrpěl těžká poranění. Také zde byl zřejmě viníkem nehody chodec.

2009

24. listopadu: Srážka tramvaje a autobusu na pražském náměstí Míru si vyžádala šest zraněných. Tramvaj linky 22 v zastávce, kterou používají i autobusy, narazila do zadní části autobusu linky číslo 135. Zranění cestující byli z autobusu. Odhad škody na tramvaji byl 50 000 tisíc, na autobusu 100 000 korun.

2005

Na Karlově náměstí vykolejila tramvaj, která usmrtila dva lidi. Zemřeli ihned na místě. Devětapadesátiletého muže smetla souprava z nástupního ostrůvku. O pět let starší ženu odhodila pod projíždějící auto.

1968

Tramvaj se srazila s autobusem, bilance: tři mrtví.
ANKETA: Jsou tramvaje bezpečné, nebojíte se v nich jezdit?

Zdeněk Karas

Dřív jsem dělal v Tatrovce, dnes jezdím tramvají skoro každý den, dokonce i po té Plzeňské, ale myslet na nehodu mě ještě nikdy nenapadlo.

Josef
Zdá se mi to stejně bezpečné, jak tramvaje, tak autobusy. Lepší je asi metro, ale tím moc nejezdím, kvůli schodům.

Ivana Picková
Tramvají moc nejezdím, bydlím a pracuji totiž na metru. Tramvaje jsou bezpečné, ale při tom počtu spojů se nějaká nehoda prostě občas stane.

Božena Jirková
Takové nehody nejsou časté. A stejně jezdím raději tramvají než metrem, protože mohu pozorovat dění na ulici.

Jiří Mach
Já nejsem z Prahy. Byl jsem tu na výletě. Trochu se tramvají bojím, ale nejvíc jsem se bál v metru. Jezdí rychle. Divím se, že se tam nestala nehoda.

Ivana Koubová
Když jsem o té havárii slyšela, bylo to šokující a pocítila jsem to na náladě lidí v tramvaji. Ale jinak se určitě nebojím.

Petra
Cestovat v tramvaji se nebojím. Myslím, že je to bezpečné. Spíše chodci by se měli obávat tramvají. Někteří jejich řidiči jezdí rychle a bezohledně.

Kamila
Já se bojím, protože řidiči tramvají jsou hodně stresovaní a dělají chyby. Rozčilují se a pak se něco stane.

Čtěte také:
Černé dny MHD: tři nehody za dva dny
Na Palackého náměstí se srazily tramvaje


Autor: Jitka Eisenhammerová

Místo události:
19.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Návštěvníci se mohli v Zoo Praha rozloučit s dvouletým lachtanem Mamutem, který za pár dní zamíří do nového domova v Německu.
3

Pražská zoo se loučila s lachtanem Mamutem. Návštěvníkům představila jeho brášku

Jak reklamovat koupený dům či byt

Showman Robbie Williams zaměstnal manželku, tatínka i snoubence

/RECENZE, VIDEA, FOTOGALERIE/ Pro více než 50 tisíc fanoušků zpíval v nablýskané show zpěvák, bavič a tanečník. Pomyslnou tečku za letošními mega open airy udělal současný popový král Robbie Williams. Příjemným překvapením byla tentokrát i disco legenda Erasure, která rozhodně nebyla nutným zlem jako většina předkapel. Diváky příjemně "předvařila".

Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze i do Prahy

Praha - Kolem dvaceti kousků naservíruje v sobotu publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

DOTYK.CZ

Praha různýma očima - jako dějiště bollywoodského snímku i v díle ruského poety

/ VIDEO / Většina videí Prahy se zaměřuje na známá místa a pamětihodností, jako je Pražský hrad, Karlův most a Staroměstské náměstí. Ale na Prahu se dá dívat i jinak. Shodou okolností to teď ukazuje hned několik snímků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení