VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poškozená trolej zastavila vlaky na kolínské trati a zmátla cestující

Praha - Vážné komplikace řešili ve středu od rána cestující, kteří měli v úmyslu cestovat vlakem na trati mezi Kolínem a Prahou. Kvůli poškození trakčního vedení v Úvalech na Praze-východ zůstal stát úsek mezi stanicemi Praha-Běchovice (později Klánovice) a Český Brod.

11.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Dálkové spoje železničáři odkláněli přes Lysou nad Labem na Nymbursku, což se však neobejde bez citelného – zhruba třičtvrtěhodi­nového – zpoždění. Jízda některých rychlíků byla zcela odřeknuta (jak se na železnici nazývá zrušení jízdy spoje), pasažéři museli použít jiný vlak a následně přestupovat.

Regionální vlaky v úseku, který zůstal mimo provoz, částečně nahradily autobusy – v regionu byly prodlouženy trasy autobusů městské hromadné dopravy linky 251 – a posílený ranní spoj z Poříčan do Prahy rovněž vyjel odklonem, tedy objížďkou přes Nymbursko. Také v tomto případě se však pasažéři nevyhnuli zdržení. A v ranní dopravní špičce ani tlačenicím.

Osobní vlaky mohly pendlovat pouze mezi pražskými stanicemi Masarykovo nádraží a Klánovice a v úsek Český Brod – Kolín. Do neprůjezdného úseku vyslali železničáři alespoň motorák s omezenou kapacitou, aby zajistili služby pro cestující v zastávkách Tuklaty a Rostoklaty, kam autobusy náhradní dopravy nezajížděly.

Cestující neměli dostatek informací

Výčet opatření působí komplikovaně – a to ještě situace byla daleko pestřejší; v závislosti na konkrétním čase byl aktuální stav ještě složitější. Cestující si v té souvislosti stěžovali, že nemají dostatek informací – a to jak z nádražního rozhlasu, tak i přímo od pracovníků železnice na nádražích; nejzasvěcenější se zdáli být až průvodčí ve vlacích.

V permanenci tak byly mobilní telefony, jejichž prostřednictvím se lidé snažili dobrat se nějakých informací pomocí internetu. I když je našli, postrádali konkrétní údaje pro svou situaci: co, kam a kdy přesně pojede právě z místa, kde se nacházejí.

S odhady to úplně neklaplo

Oprava trakčního vedení podmiňující opětovné zprovoznění trati se protáhla na celé dopoledne. Původně České dráhy ohlašovaly konec omezení na desátou, následně hodinu přidaly – ale s odhady to neklaplo ještě ani poté, co byl termín znovu posunut o další půlhodinu na 11.30 hodin. A čekání na to, než se situace vrátí k normálu, není v podobných případech krátké ani po obnovení provozu.

Porucha na trolejovém vedení se objevila po šesté ranní po průjezdu rychlíku. Co přesně se stalo, by však mělo odhalit teprve následné šetření. Od počátku ale bylo patrné, že jde o velký malér – nehoda se strženou trolejí totiž přišla zrovna v době plánované výluky části profilu trati v úseku mezi pražskými Běchovicemi a Úvaly. Ta má kvůli pracím na modernizaci trvat až do 12. prosince.

Autor: Milan Holakovský

11.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Masopustní zábava v zoo na ilustračním snímku z roku 2016.

O víkendu vypukne v pražské zoo masopustní veselí

Ilustrační foto.

Žena porodila přímo v autobuse, lékaři přijeli pozdě

Stavět novou radnici je podle odborníků zbytečnost

Praha - Primátorka Adriana Krnáčová tento týden oznámila, že magistrát zpracovává ekonomickou analýzu různých možností, kam přestěhovat pražské úředníky po roce 2028, kdy městu skončí nájem Škodova paláce. Krnáčová se netají tím, že by preferovala stavbu nové budovy pro všechny pražské úředníky.

Praha 6 musí mít pro obchvat Vítězného náměstí další posudky

Praha - Městská část Praha 6 musí nechat pro možnou stavbu obchvatu Vítězného náměstí zpracovat další posudky. Úřady žádají novou dopravní a hlukovou studii a zhodnocení zeleně. Vyplývá to ze závěrů zjišťovacího řízení posudku vlivu na životní prostředí EIA. Městská část začala obchvat plánovat, aby ulevil Vítěznému náměstí a Svatovítské ulici, kde se provoz zhoršil po otevření tunelu Blanka.

Matějskou pouť zahájí 25. února ohňostroj na Výstavišti v Holešovicích

Praha - Ohňostrojem na Křižíkově fontáně začne v sobotu 25. února Matějská pouť, která do 17. dubna nabídne na Výstavišti v pražský Holešovicích 115 atrakcí. Vedle tradičních atrakcí jako kolotočů, staročeské lochnesky, střelnice nebo horské dráhy nebudou chybět ani moderní zařízení včetně českého katapultu. Na dnešním setkání s novináři to za organizátory řekl Václav Kočka. Historii akce eviduje Národní knihovna v záznamech od roku 1595, letos bude první jarní pouti v Evropě 422 let.

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Za týden touto dobou už to nebude možné – odejít z prodejny bez toho, aniž by prodavač vytiskl účtenku s unikátním kódem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies