Web Zdopravy.cz uvedl, že důvodem kolapsu na železnici bylo prasknutí nosného lana mezi stanicí Praha – Vršovice a vinohradskými tunely. Kvůli tomu, že spadlo vedení i na koleje, nemohly z Vršovic přes vinohradské tunely.

Dopravce radil lidem využít v metropoli raději městskou hromadnou dopravu. České dráhy informovaly, že rychlík R 975 do Brna vůbec nevyjel. Expres do Žiliny v 5:24 odjel téměř o tři hodiny později, podobně opožděn byl na své pravidelné trase i další mezinárodní spoj do Berlína. Vlaky do Českých Budějovic jezdily odklonem přes Libeň do Hostivaře.

Nově zrekonstruovaná budova nádraží Praha-Vršovice byla slavnostně otevřena 10. října.
Kolaps v Praze ovlivnil celou zemi. Porucha i smrt dívky zastavily dálkové vlaky

Kvůli zvýšenému provozu mezi Libní a Hostivaří nejely vlaky linky S 41 v úseku Praha Libeň - Praha Hostivař a zpět. Firma Ropid organizující veřejnou dopravu v hlavním městě informovala o problémech na Masarykově nádraží a dalších příměstských linek.

Ani spojení směrem na Vysočany nefungovalo, což ovlivnilo rychlík č. 1148 do Turnova, který vyjížděl i končil na vysočanském nádraží. Druhou "záchytnou" stanicí pak byly Vršovice, odkud cestující přestupovali na spoje MHD. Stovky jich však zoufale sledovaly jízdní řády a naskakující minuty v kolonce zpoždění. 

"Z odstavného nádraží Praha-jih přes stanici Praha-Vršovice do Prahy hl.n. a opačně můžeme jezdit po jedné koleji. To nám umožňuje lépe přivážet soupravy pro vlaky, i když obtíže jsou stále velké," hlásil uživatel Železniční dispečer na sociální síti před devátou ráno. Kolem jedné hodiny odpoledne už dopravci sdělovali, že provoz se podařilo obnovit. Ale do normálního stavu se doprava na železnici bude vracet pomalu.

Oslavy 17. listopadu 2018 jsou ve znamení demonstrací.
Babišův i Zemanův věnec v koši na Národní třídě. Fašistická lůza, říká Ovčáček