VYBERTE SI REGION

Na benešovské trati hrozila tragická srážka vlaků

Praha – K velké tragédii bylo blízko ve středu ráno na železniční trati na Praze-východ. Deset minut před půl sedmou jely proti sobě po jedné koleji dva osobní vlaky. Stalo se to poté, co ve Strančicích projela souprava mířící do Prahy návěstí Stůj! – a dostala se tak na kolej „patřící" vlaku jedoucímu z Prahy do Benešova. Obě soupravy se nakonec zastavily šest set metrů od sebe.

30.1.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Holakovský Milan

Střet se podařilo výpravčímu odvrátit pomocí zabezpečovacího zařízení. Díky funkci „generální stop" byly nuceně zastaveny všechny vlaky v ohrožené oblasti – včetně rychlíku jedoucího od Českých Budějovic na Prahu.

Incident je předmětem šetření Drážní inspekce ČR, zajímá se o něj i policie.

Problémům se nevyhnuli ani cestující. Některé vlaky nebyly vypraveny, další kvůli tomu, že jedna kolej na dvoukolejné trati zůstala uzavřena, nabraly zpoždění. Provoz se podařilo plně obnovit až pět minut před osmou hodinou.

Prvotní zjištění podle Martina Drápala z drážní inspekce napovídají, že za vině bude selhání strojvedoucího vlaku, který vyjížděl ze Strančic na Prahu.

V této stanici se přitom během půl roku stala stejná chyba již podruhé. Poprvé to bylo podle Drápalových slov loni 2. srpna, kdy signál Stůj! nerespektoval ve 22.02 strojvedoucí nákladného vlaku. Vjel na kolej, kudy měl ze Strančic odjíždět osobní vlak. Naštěstí se i tehdy vše obešlo beze škod i zranění; nákladní vlak zastavil sám mašifíra.

Ještě dramatičtější situace obdobného rázu nastala loni 29. března, kdy proti rychlíku stojícímu v tunelu vyjel z pražského hlavního nádraží další rychlík. Rovněž v tomto případě pomohlo tlačítko „generální stop", využité však už ale opravdu v hodině dvanácté. Čela souprav, v nichž cestovaly dvě stovky lidí, se zastavila pouhých dvacet metrů od sebe!

Z poslední doby je znám případ ze 22. ledna, kdy v Kolíně vjel osobní vlak do cesty projíždějícímu vlaku InterCity. „Pravděpodobnou příčinou mimořádné události bylo selhání lidského činitele – strojvedoucího osobního vlaku, který zastavil vlak necelých 100 metrů za projetým návěstidlem," připomněl náměstek drážní inspekce Jan Kučera.

Autor: Milan Holakovský

30.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
10

Mrznout bude do konce ledna, pak se oteplí

Pavel Koupal.
3

Pavel Koupal: Za komunistů si lidé odvykli myslet, řídila je strana

Bezpečnou nemocnicí se letos stala Ústřední vojenská nemocnice

Jihlava, Praha - Vítězem devátého ročníku celostátní ankety Bezpečná nemocnice se stala Ústřední vojenská nemocnice - Vojenská fakultní nemocnice Praha, která uspěla s projektem Bezpečná manipulace s léčivy. Druhá skončila třebíčská nemocnice s projektem na zvyšování bezpečnosti provozu operačních sálů a třetí místo obsadila Nemocnice Blansko soutěžící s projektem Prosím, polkněte si. V pátek sdělila mluvčí pořádajícího Kraje Vysočina Monika Brothánková.

Václav Aulický: Jaká místa mám v Praze rád

Praha - Architekt Václav Aulický se proslavil projektováním řady pražských budov. Známý je zejména jako autor kontroverzní Žižkovské věže či legendárního objektu ve stylu brutalismu, tedy bývalého Plynárenského centrálního dispečinku Transgas. Do podoby hlavního města se tak zapsal nezaměnitelným způsobem.

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies