VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Byl náš zásah na jedničku? Tak se nově ptají záchranáři

Praha - Byli jste spokojeni? Nebo jste snad viděli něco, co vás zarazilo? Tak by mohly znít otázky, které pražští záchranáři kladou lidem, s nimiž přišli do kontaktu, i těm, kteří jejich snažení pouze přihlíželi.

13.6.2014
SDÍLEJ:

Zhodnoťte náš zásah známkou jako ve škole, vyzývají nově svědky svých zákroků pražští záchranáři. Anonymní hodnocení v aplikaci Feedbando, které má posloužit jako zpětná vazba a podněty ke zlepšení práce záchranářů, usnadňují cedule na sanitních vozech.Foto: DENÍK/Milan Holakovský

Ve skutečnosti se na veřejnost obracejí s jednoduchou výzvou: oznámkujte náš zásah jako ve škole: od jedničky do pětky. S poznámkou, že to nezabere více než deset sekund.

Na informačních materiálech rozdávaných příbuzným pacienta i přímo na sanitních vozech je totiž QR kód, jehož načtení lidem zběhlejším v užívání chytrých mobilů umožní okamžitý přístup k hodnotící aplikaci, kam lze známku vepsat. Nechybí ale upozornění, že lze známku odeslat i jako SMS zprávu na telefonní číslo 720 002 002; odeslat hodnocení by tudíž neměl být problém ani pro lidi, kteří si s nejnovějšími technologiemi tak úplně netykají.

Vyhodnocení by nemělo dlouho trvat

Zatím jde o úplnou novinku; známkování zásahů jako nový typ zpětné vazby zavedli pražští záchranáři od června. Dosud ke zjišťování spokojenosti pacientů i případných podnětů ke zlepšení poskytovaných služeb využívali papírové dotazníky, e-maily nebo dopisy. Nový způsob ale lidem nabízí možnost reagovat okamžitě pouhým ťuknutím do mobilu.

Zatím to lidé spíše zkouší, řekla v pátek Klára Fikejzová z centrály pražské záchranky na dotaz Deníku k dosavadním ohlasům. Vyhodnocení prvních zkušeností s rychlými pacientskými hodnoceními by nicméně nemělo dlouho trvat - mělo by zaznít na tiskové konferenci, kterou pražská záchranka podle Fikejzové možná uspořádá již v příštím týdnu.

Sběr prostřednictvím služby Feedbando

Známkování zásahů, které zdravotničtí záchranáři v hlavním městě rozjeli, je první fází sběru názorů prostřednictvím služby Feedbando, s jejíž pomocí zkoumají zákaznickou spokojenost a získávají zpětnou vazbu některé velké společnosti působící například v obchodu, dopravě, bankovnictví - či třeba ve sféře ubytovacích, stravovacích nebo fitness služeb.

Do budoucna záchranáři počítají s tím, že by nemuselo zůstat jen u hodnocení zásahu známkou. V jednoduchém hodnotícím formuláři my měly přibýt možnosti doplnit i další podněty. S tím, že komunikovat lze v češtině i v angličtině. Zásadou je, že veškerá hodnocení jsou anonymní a neveřejná - a přístup k datům mají pouze někteří pracovníci pražské záchranky.

Hodnotitelé mohou získat i dárek

Hodnotitel na sebe může poskytnout kontakt, ale ani v tom případě se zaměstnanci záchranky nedovědí, kdo konkrétně napsal jednotlivé názory. To je důležité, aby pacienti neměli obavy poslat své hodnocení i v případě negativní zkušenosti. Pokud ale lidé kontakt zanechají, dostanou poděkování za čas strávený hodnocením - a mohou získat i dárek. Internetová aplikace Feedbando ovšem nabízí i další funkce - třeba možnost zahájit s hodnotitelem konverzaci.

Prozatím je ale projekt v plenkách. Zatím se rozjíždí známkování - a cedule na sanitkách, které tuto možnost nabízejí, se setkávají se zvědavými pohledy. Kdo ví - možná za půl roku už půjde o samozřejmost, jíž se nikdo divit nebude. Vždyť jde o věc, která by měla poskytnout cenné ohlasy záchranářům jako poskytovatelům služby - a zprostředkovaně tak posloužit i pacientům. A stačí k tomu jen pár ťuknutí…

Autor: Milan Holakovský

13.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Hnojte popelem

Cyklostezka. Ilustrační foto.

Nová cyklostezka spojí Prahu s letištěm i krajem

AKTUALIZOVÁNO

Vytékající voda uzavřela stanici metra Malostranská

Praha – Překvapeni zůstali cestující v centru Prahy, když hodinu před polednem i v hodinách následujících nečekaně narazili na zavřené dveře stanice metra Malostranská. Soupravy na zelené trase A se přitom nezastavily – pouze touto stanicí projížděly bez zastávky. Tentokrát nebyl na vině nález podezřelého zavazadla, k němuž se nikdo nehlásí, což leckoho napadne jako nejpravděpodobnější varianta. Problém přinesla technická závada.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

Zoo Praha si připisuje další chovatelský úspěch. Orlí pár se stará o trojčata

Praha - Zoo Praha se může pochlubit dalším významným chovatelským úspěchem. V současné době se zde daří odchovávat na hnízdě pod rodiči tři mláďata orla východního. Je to vůbec poprvé, kdy je známo, že se tento druh orlů chovaných v lidské péči stará o trojčata. Návštěvníci mohou mláďata s rodiči vidět ve voliéře ve spodní části zoo.

OBRAZEM: Před sídlem ČEZ protestovali demonstranti v plavkách a v bazénku

Praha - Demonstranti v plavkách protestovali 27. dubna v Praze před sídlem energetické společnosti ČEZ proti prodeji hnědouhelné elektrárny Počerady. Dozorčí rada ČEZ má rozhodnout o případném prodeji elektrárny společnosti Vršanská uhelná ze skupiny Czech Coal finančníka Pavla Tykače.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies