VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Byl náš zásah na jedničku? Tak se nově ptají záchranáři

Praha - Byli jste spokojeni? Nebo jste snad viděli něco, co vás zarazilo? Tak by mohly znít otázky, které pražští záchranáři kladou lidem, s nimiž přišli do kontaktu, i těm, kteří jejich snažení pouze přihlíželi.

13.6.2014
SDÍLEJ:

Zhodnoťte náš zásah známkou jako ve škole, vyzývají nově svědky svých zákroků pražští záchranáři. Anonymní hodnocení v aplikaci Feedbando, které má posloužit jako zpětná vazba a podněty ke zlepšení práce záchranářů, usnadňují cedule na sanitních vozech.Foto: DENÍK/Milan Holakovský

Ve skutečnosti se na veřejnost obracejí s jednoduchou výzvou: oznámkujte náš zásah jako ve škole: od jedničky do pětky. S poznámkou, že to nezabere více než deset sekund.

Na informačních materiálech rozdávaných příbuzným pacienta i přímo na sanitních vozech je totiž QR kód, jehož načtení lidem zběhlejším v užívání chytrých mobilů umožní okamžitý přístup k hodnotící aplikaci, kam lze známku vepsat. Nechybí ale upozornění, že lze známku odeslat i jako SMS zprávu na telefonní číslo 720 002 002; odeslat hodnocení by tudíž neměl být problém ani pro lidi, kteří si s nejnovějšími technologiemi tak úplně netykají.

Vyhodnocení by nemělo dlouho trvat

Zatím jde o úplnou novinku; známkování zásahů jako nový typ zpětné vazby zavedli pražští záchranáři od června. Dosud ke zjišťování spokojenosti pacientů i případných podnětů ke zlepšení poskytovaných služeb využívali papírové dotazníky, e-maily nebo dopisy. Nový způsob ale lidem nabízí možnost reagovat okamžitě pouhým ťuknutím do mobilu.

Zatím to lidé spíše zkouší, řekla v pátek Klára Fikejzová z centrály pražské záchranky na dotaz Deníku k dosavadním ohlasům. Vyhodnocení prvních zkušeností s rychlými pacientskými hodnoceními by nicméně nemělo dlouho trvat - mělo by zaznít na tiskové konferenci, kterou pražská záchranka podle Fikejzové možná uspořádá již v příštím týdnu.

Sběr prostřednictvím služby Feedbando

Známkování zásahů, které zdravotničtí záchranáři v hlavním městě rozjeli, je první fází sběru názorů prostřednictvím služby Feedbando, s jejíž pomocí zkoumají zákaznickou spokojenost a získávají zpětnou vazbu některé velké společnosti působící například v obchodu, dopravě, bankovnictví - či třeba ve sféře ubytovacích, stravovacích nebo fitness služeb.

Do budoucna záchranáři počítají s tím, že by nemuselo zůstat jen u hodnocení zásahu známkou. V jednoduchém hodnotícím formuláři my měly přibýt možnosti doplnit i další podněty. S tím, že komunikovat lze v češtině i v angličtině. Zásadou je, že veškerá hodnocení jsou anonymní a neveřejná - a přístup k datům mají pouze někteří pracovníci pražské záchranky.

Hodnotitelé mohou získat i dárek

Hodnotitel na sebe může poskytnout kontakt, ale ani v tom případě se zaměstnanci záchranky nedovědí, kdo konkrétně napsal jednotlivé názory. To je důležité, aby pacienti neměli obavy poslat své hodnocení i v případě negativní zkušenosti. Pokud ale lidé kontakt zanechají, dostanou poděkování za čas strávený hodnocením - a mohou získat i dárek. Internetová aplikace Feedbando ovšem nabízí i další funkce - třeba možnost zahájit s hodnotitelem konverzaci.

Prozatím je ale projekt v plenkách. Zatím se rozjíždí známkování - a cedule na sanitkách, které tuto možnost nabízejí, se setkávají se zvědavými pohledy. Kdo ví - možná za půl roku už půjde o samozřejmost, jíž se nikdo divit nebude. Vždyť jde o věc, která by měla poskytnout cenné ohlasy záchranářům jako poskytovatelům služby - a zprostředkovaně tak posloužit i pacientům. A stačí k tomu jen pár ťuknutí…

Autor: Milan Holakovský

13.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Praha upravila hranice přírodní památky Komořanské tůně

Zasedání zastupitelstva. Ilustrační foto.

Pražští radní projednají MHD, přírodní památku i náplavky

Národní galerie má novou ostrahu, v úterý otevře expozice návštěvníkům

Praha - Národní galerie (NG) v Praze v pondělí uzavřela novou smlouvu o ostraze svých šesti objektů i uměleckých děl se společnostmi G4S a Indus. „Noví dodavatelé od úterý 28. února, kdy se výstavní prostory Národní galerie znovu otevřou pro návštěvníky, zajistí kompletní služby," uvedla NG na webu. Své objekty NG o víkendu uzavřela kvůli sporům s bezpečnostní agenturou ABAS IPS Management.

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

Zavedení elektronické evidence tržeb se od března nevyhnou ani vietnamští obchodníci. Jejich počet se odhaduje na 20 tisíc a jejich tržby podle odhadů mohou mezi maloobchodníky činit až 70 procent. Na konci loňského roku mělo v ČR trvalý pobyt přes 48 tisíc Vietnamců. Na jejich přípravu na zásadní změnu pro způsob obchodování se Deník zeptal vietnamského podnikatele Michala Tunga, který na ni své krajany již několik měsíců připravuje.

Žloutenka a závislost? Už dva roky po setkání s drogou. V patnácti…

Praha – Průměrný věk pacientů se během desetiletí snížil z 18 let na necelých 16. Tahle čísla by byla varující v každém případě – ať už by se jednalo o jakékoli téma. Obzvlášť smutná jsou za situace, kdy jde o mladé lidi, kteří mají vážné problémy s drogami. O ty, kteří do osidel závislosti spadli už jako děti. Léčí se „pod Petřínem" – v Nemocnici Milosrdných sester sv. Karla Boromejského. Tam funguje detoxikační centrum pro děti a dorost – jediné svého druhu v republice.

Havárie vody zúžila pro auta Legerovu ulici

Praha – S otepleném vzniká v zemi pnutí, což vede na sklonku zimy k častějším haváriím vodovodního potrubí, říkají zkušení vodaři – přičemž prý vůbec nezáleží na stáří trubek: ty z doby císaře Františka Josefa I. mohou být pevnější než litina, která nepamatuje víc než prezidenta Gustáva Husáka…

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies