Peníze se po šesti letech od smrti cyklisty Jana Bouchala našly „pouze“ na opravu povrchu a kolejí, kterou v současnosti zajišťuje dopravní podnik.

O tom, že by se v rámci jedné rekonstrukce mohly opravit také přechody a křižovatka uzpůsobit tak, aby byla lépe překonatelná nejen pro cyklisty, ale i pro lidi, kterým bariéry přináší v životě obtíže, nepadlo slovo. Teprve zastupitelské interpelace záměru, který jistě přivítají Pražané, snad pomohly.

Primátor Bohuslav Svoboda v odpovědi na ně veřejně slíbil, že místo smrti propagátora cyklistiky bude bezpečnější. Prý našel v rozpočtu Technické správy komunikací peníze a už se čeká jen na schválení policie, zda úpravy jsou v souladu pravidly silničního provozu. První muž metropole prý také jako zástupci sdružení Auto*Mat doufá, že úprava, která povede ke zklidnění dopravy, se stihne v rámci rekonstrukce, již provádí městský dopravce.

Podivné ale zůstává, že ještě minulý týden nechtěl primátorův náměstek Josef Nosek, který má na starosti dopravu v hlavním městě, ani slyšet o tom, že by byly potřeba další finance na bezpečnostní úpravu kritického místa. Že by mezi oběma muži ze stejně modré partaje vřely nějaké neshody? Na to se ale obyvatelé metropole neptají. Důležité pro ně bude, pokud z mapy dopravně nebezpečných míst zmizí jeden bod.

jitka.eisenhammerova@denik.cz