Jaká opatření z toho vyplynou, není zatím jasné ani Pražanům, ani Ropidu: v Praze všechno souvisí se vším, a tudíž například Blanka se zamýšleným vypuzením aut z centra města a intervaly tramvají s propustností křižovatek. Jednoduchý recept opravdu neexistuje, ale chtělo by to více praxe. Neznám, koho se ptali na zaplněnost jednovozových (krásné slovo) spojů, ale vím z praxe, že například jedenáctka je o víkendu, kdy jezdí sólo, dost plná a v hodinách předpůlnočních dokonce skoro nabitá. Obdobně také vím, že dvaadvacítka jezdí – i při krátkých intervalech – spíše plná, než poloprázdná. Nevím už, kdo napsal někdy počátkem šedesátých let minulého století, že jeden stojící člověk v autobuse v Londýně znamená zařazení spoje navíc. No tak jsme se už s dvaadvacítkou dostali po padesáti letech na úroveň Londýna. Není to báječné?

jan.horak@denik.cz