Například uprostřed vstupního prostoru galerie v místě, kde je otvor mezi patry, je vložen objekt ve tvaru otevřené otočené pyramidy, který propojuje oba prostory. Dá se do něj nahlížet jak seshora, kde je vhled umocněn odebráním skleněného zábradlí, tak ze suterénního prostoru, kde je možné dovnitř zespoda vstoupit.

Čtěte také: Aj Wej-Wej je opět v Praze

Návštěvníci mohou do artefaktů vstupovat 

Cílem Ciglera a Motyčky je dialog mezi uměleckým dílem a jeho divákem. Návštěvníci mají možnost do unikátních artefaktů vstupoval a zakoušet je na vlastní kůži. Platí to také pro velkou odraznou plochu, která levituje v horním prostoru galerie přímo nad hlavami diváků, aniž by bylo zřejmé, jak je to vůbec fyzicky možné.

Stejný případ je i vertikála v zadní části galerie, která se nedotýká světla ani stropu a zaujme svou křehkostí a nepostihnutelností. Je totiž vytvořena z optického skla - materiálu, který do sebe absorbuje světlo, a tím zpochybňuje hmotu.

Výstava je výsledkem vzájemné spolupráce 

„Objekty, které připravili, jsou unikátní, podnětné a inspirativní pro běžné návštěvníky i soukromé sběratele současného umění," uvedl umělecký ředitel galerie Edmund Čučka. „Pro tuto instalaci je podstatný motiv proměny prostředí, který umocňují vizuální prostředky, jako například perspektiva, nasvícení, intenzita, gradace, zrcadlení či světlo," podotkla kurátorka výstavy Jana Šindelová.

Výstava Dialog je výsledkem vzájemné spolupráce, která začala v roce 1999. Díky uměleckému porozumění za sebou Cigler a Motyčka mají řadu projektů v galeriích, soukromých sbírkách i na veřejném prostoru.

Čtěte také: Magdalena Jetelová vypráví ve Veletržním paláci o křehkosti světa 

Doménou Ciglerovy tvorby je práce s prostorem 

Cigler patří k nejvýznamnějším autorům umělecké generace nastupující na počátku 60. let 20. století. Ve své tvorbě předjímal rodící se koncepty soudobého výtvarného vyjadřování. Doménou jeho tvorby je práce s prostorem, sklem, se světlem a vodou.

Architekt a umělec Motyčka absolvoval fakultu architektury ČVUT v Praze, ateliér Sklo v architektuře. Před čtyřmi lety Cigler společně s Motyčkou v DSC Gallery formulovali světelnou architektonickou kresbou v prostoru instalaci nazvanou Hledání řádu, kterou charakterizovala propojenost prostoru.