VYBERTE SI REGION

Technické muzeum otevírá za pár dnů

Praha - V polovině února po více než čtyřleté rekonstrukci opět otevírá Národní technické muzeum v Praze. Kromě dopravní haly s řadou vzácných exponátů budou k vidění i předměty, které dosud nebyly vystaveny.

6.2.2011
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií
Pro veřejnost se den otevřených dveří zrekonstruované dopravní haly Národního technického muzea uskuteční 29. prosince.

Pro veřejnost se den otevřených dveří zrekonstruované dopravní haly Národního technického muzea uskuteční 29. prosince.Foto: Deník/Martin Divíšek

Poutavý historický příběh všech druhů dopravy v českých zemích představí rozsáhlá expozice, umístěná opět v dopravní hale se třemi galeriemi. Chybět nebudou ani menší expozice vývoje hasičské techniky a železniční dopravy, i když řada exponátů už bude chybět – například některé lokomotivy se přesunou do chystaného železničního muzea na Masarykově nádraží.

Lokomotivy uvolnily místo jiným vozidlům, na které dřív nezbývalo místo. Je to například koněspřežná hasičská stříkačka z roku 1795, vůz Benz Viktoria z roku 1893, první automobil provozovaný na našem území, Präsident – první automobil vyrobený v českých 1zemích roku 1898 a další. Chybět samozřejmě nebude ani muzejní klenot první kategorie, letoun Kašpar JK, systém Blériot z roku 1911, s nímž Jan Kašpar uskutečnil před sto lety první dálkový let u nás.

Příběhy osobností

První návštěvníci vstoupí do interiérů Národního technického muzea 16. února, o den dříve bude slavnostní vernisáž. To datum nebylo vybráno náhodně – na 15. února připadá 180. výročí narození českého mecenáše, architekta a stavitele Josefa Hlávky (1831–1908), který se zároveň stal prvním prezidentem České akademie věd a umění.

Příběh svých majitelů připomíná také řada exponátů Národního technického muzea. Těšit se můžete například na jediný dochovaný vůz dvorního salonního vlaku císaře Františka Josefa I. z roku 1891, automobil značky Tatra 80 z roku 1935, který používal prezident T. G. Masaryk, automobil Tatra 87 z roku 1947, který sloužil cestovatelům Hanzelkovi a Zikmundovi, či pancéřovaný vůz Mercedes Benz 540 K z let 1939–1942, užívaný K. H. Frankem.

Autor: Jan Horák

6.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Radnice MČ Praha 7. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Praha 7 musela vrátit sedm milionů z dotace na tepelná čerpadla

Automatické sněžné řetězy jsou český vynález

Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Poslední fáze oprav Klementina začne až příští rok

Národní knihovna letos neomezí svůj provoz v Klementinu, jak avizovala před rokem. Nezahájí původně plánovanou třetí etapu revitalizace barokního areálu, jež by měla stát téměř miliardu korun. Na tuto část oprav, při níž se bude mimo jiné rekonstruovat hala služeb, teprve bude vypsána veřejná zakázka. Revitalizace Klementina trvá už téměř deset let a má stát skoro dvě miliardy korun

Historikové bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Poznejte místa posledního odpočinku obětí nacismu a komunistického režimu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Pražský deník vám přináší vycházky Prahy Neznámé. Vydáme se po méně známých, ale zato neméně zajímavých zákoutích metropole. Protentokrát se vydáme do děsuplných míst Kobyliské střelnice a Ďáblického hřbitova.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies