Námět celé expozice je výsledkem současného rozpoložení autorky ve tvůrčí a osobní rovině a prostor zde získávají každodenní fantazie ze života sochařky na "rodičovské dovolené".

"Velké prádlo" - ožívající "pohyblivé" personifikované objekty jsou zde symbolem rutinního, leč potřebného očistného procesu. Obří polštáře nádvoří zabydlují a vytváří z něj útulné odpočinkové místo "jako doma" a na celou situaci dohlížejí dvě dívky sedící na římse a uzavírají tak pavlačovou proměnu nádvoří kulturní památky.

"Velké prádlo" je figurální kompozice vytvořená z rabicového pletiva. Objekty jsou částečně transparentní sochařské kresby, které citlivě reagují na změnu světelných podmínek a podle úhlu pohledu se jejich tvar průsvitem rozpadá nebo naopak klouzáním světla po povrchu spojuje do plných objemů.

Realistické figurální sochařství

Tvorba Veroniky Psotkové, která v současné době žije a tvoří v Oboře u Loun, je založena na principech realistického figurálního sochařství. Její sochy odkazují jak na klasickou, tak současnou figurální tvorbu s vlivem popkultury.

Témata jako estetika a autokorekce lidského těla stejně jako proměna kontextů a vzájemná komunikace soch v samotné instalaci patří k jejím stěžejním. Netradiční prostorové instalace stylizovaných drátěných figur pak tvoří paralelní linii a současně hmotový protipól k její realistické sochařské práci. 

Výstava je součástí letního sochařského festivalu Sculpture Line, který se uskuteční v ulicích Prahy od 10. do 30. září a představí sochy různých forem a stylů od domácích i zahraničních tvůrců. Na každé zastávce sochařské trasy nabídne nový příběh i jiný úhel pohledu a přinese možnost vnímat město novýma očima.