Cura je také nově od této sezony rezidenčním umělcem Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK. "Orchestrální provedení je velká výzva. Původně byla skladba napsána pro pěvce, herečku a klavír. Musel jsem pracovat hlavně s barvami a průzračně jasným zvukem, protože to je velmi intimní hudba," řekl.

Cura složil cyklus v roce 2006, i když první píseň vznikla už v roce 1995, pro Pražské symfoniky však letos skladbu instrumentoval. Tato hudba slouží především slovu a orchestr je vnímán jako vypravěč, řekl.

Celková melancholická atmosféra vyplývá z toho, že zhudebnil sedm nočních sonetů z Nerudovy sbírky Sto sonetů o lásce. S chilským básníkem, nositelem Nobelovy ceny za literaturu, Pablem Nerudou jej pojí jihoamerický původ i vztah k Čechám. Až do poloviny 90. let se s jeho tvorbou nesetkal, poté dostal darem jeho knihu básní.

Tvůrčí noc v hotelu po představení

"Otevřel jsem ji a první, kterou jsem přečetl, byla tak fantastická, že jsem tu samou noc v hotelu po představení složil na ni hudbu. A tak to začalo," vypráví. Poté zkomponoval hudbu ke třem básním a dalších jedenáct let s nimi nic nedělal. V roce 2002 se k nim vrátil a složil hudbu k dalším čtyřem básním.

"Snažil jsem se vytvořit celistvý cyklus, i když jednotlivé části vznikly v různou dobu," poznamenal pěvec, který v Praze naposledy koncertoval v roce 2003.

Role spisovatelovy manželky Matildy se ujme herečka Zlata Adamovská. Pražské symfoniky bude řídit jejich nový šéfdirigent Pietari Inkinen. Koncert uvede Ravelova Pavana za mrtvou infantku a ve druhé části uzavře Sibeliova První symfonie.

Cura bude s FOK spolupracovat tři roky a plánuje zde provést tři projekty včetně šesti koncertů.