Princip černého divadla byl na počátku 60. let nový. Zakládá se na jednoduchém triku s využitím takzvaného černého kabinetu, kdy herci oblečeni v černých kostýmech nejsou oproti černému pozadí vidět. Vytvářejí tak dojem, že věci, kterými pohybují, se sami vznášejí a ožívají. Představení má dnes už mnoho napodobitelů.

Oceňovaný divadelník 

Srnec se narodil v Žalově nedaleko Prahy. Vystudoval Vyšší školu uměleckoprůmys­lovou, konzervatoř a loutkářskou katedru Divadelní akademie múzických umění. Uměleckým vedoucím Černého divadla se stal v roce 1961, vtiskl mu svou jedinečnou poetiku, která si získala diváky na všech kontinentech. Srnec v roce 2011 převzal od prezidenta Václava Klause medaili Za zásluhy v oblasti kultury.

Divadelník byl 17 let ženatý s výtvarnicí Emmou Srncovou, s níž má dceru Barboru, která je herečkou.

Čtěte také: Radní vybrali firmu, která postaví nový foyer Divadla Na zábradlí